InterLoire kiest voor Pitch PR

door | 25 feb 2015 | Nieuws, Redactie

image002

Na een uitgebreide bureauoriëntatie heeft het Franse InterLoire (Interprofession des Vins du Val de Loire) het in wijn, food en horeca gespecialiseerde bureau Pitch Communicatie & PR aangesteld voor het uitvoeren van de PR activiteiten in Nederland. Vanaf maart zal worden gewerkt aan PR en communicatie werkzaamheden voor de Benelux. Pitch PR zal zich hierbij richten op de Nederlandse markt en het in Brussel gelegen Vinopres neemt de verantwoordelijkheid voor België. Het betreft een driejarige samenwerking om het overkoepelende label Vins du Val de Loire (Loire Valley Wines) en de daar bij behorende appellations onder de aandacht van consument en professional te brengen. 

De komende jaren zal Pitch PR diverse activiteiten en proeverijen organiseren ter promotie van de wijnen uit het collectieve Loire Valley Wines en voor de Nederlandse markt specifiek voor AOP’s uit  de Anjou, Touraine en Vouvray. De activiteiten zullen onder andere bestaan uit het organiseren van (pers) bijeenkomsten, proeverijen, persberichten, social media en online campagnes. In samenwerking met Vinopres zal worden gewerkt aan de naamsbekendheid van Loire Valley Wines in de Benelux.

Over InterLoire

InterLoire (Interprofession des Vins du Val de Loire), de interprofession achter de Loire Valley Wines is een resultaat van de vastberadenheid van de wijnproducenten en exporteurs in de Anjou, Saumur, Nantes en Touraine regio’s, om hun Appellation d’Origine Protégée (AOP) wijnen te beschermen en verder te ontwikkelen. Dit omvat een totaal van 49 AOP wijnen, uitgespreid over een gebied dat reikt van Nantes tot Blois, met een variatie aan rode, rosé, witte, mousserende én zoete wijnen.

InterLoire heeft vier belangrijke pijlers:

  • Ter verhoging van de bekendheid en promotie van het imago van de AOP wijnen uit Anjou, Saumur en Touraine, zowel in Frankrijk als daarbuiten.
  • Ter verbetering van de kwaliteit van deze wijnen en ter ondersteuning van de regionale, technische ontwikkelingen.
  • Ter organisatie van gezamenlijke professionele evenementen en het bouwen en onderhouden van relaties, onder controle van de autoriteiten.
  • Ter publicatie van de economische markt analyses.

Het belangrijkste uitgangspunt van de InterLoire is om op een duurzame manier een van de drie meest belangrijke wijnproducerende regio’s van Frankrijk continue te blijven verbeteren.

Over Pitch Communicatie & PR

Al meer dan 8 jaar verzorgt Pitch Communicatie & PR public relations voor organisaties in de hospitality, food en wijn branches. Het bureau levert full service communicatie diensten. Opdrachtgevers zijn onder andere Pays d’Oc IGP, DIAGEO, New Zealand Wine, Wines of Uruguay, EBLEX en Golden Tulip. Pitch PR is onder andere sponsor van de Horecava Innovation Award en van Stichting Variatie in de Keuken. Voor meer informatie, zie: www.pitchpr.nl

Over Vinopres

Vinopres is al meer dan 20 jaar, een Belgisch agentschap actief in de wijnwereld binnen verschillende sectoren: communicatie, events, uitgeverij, organisatie van wedstrijden (Concours Mondial de Bruxelles, Concours du Sauvignon etc) en beurzen. Vinopres beschikt over een belangrijk persoonlijk netwerk gebaseerd op betrouwbare relaties met inkopers en key-partijen uit de wijnwereld en werkt veel samen met de meest invloedrijke persoonlijkheden binnen wijnsector in de Benelux.