Top 100 Franse wijnen Harold Hamersma ook in 2015

door | 11 mrt 2015 | Nieuws

le.grand.hamersma

Net als in 2014 selecteert Nederlandse wijnexpert Harold Hamersma elke maand 8 wijnen voor de website www.fransewijn.com

Op de Nederlandse pagina’s van de website vindt men onder andere de digitale editie van de in 2012 gedrukte “Le Grand Hamersma” en de Top 100 favoriete Franse wijnen van deze wijnschrijver van 2014. Momenteel werkt Hamersma aan de Top 100 2015 en elke maand selecteert hij 8 wijnen in de vier stijlen van de campagne. Alle wijnen zijn per stijl geclassificeerd en vervolgens per maand. Elke stijl wordt door Hamersma geïntroduceerd met een filmpje. Elke wijnbeschrijving  bevat Hamersma’s proefnotities, verkooppunt en een indicatie van de verkoopprijs. Alle Franse wijnen die op de website staan zijn in Nederland verkrijgbaar.

http://nl.vins-france.com/nl/menu/le-grand-hamersma-top-100-franse-wijnen-2015/naturel—authentiek/maart/

De website is voornamelijk gericht op consumenten die informatie en tips zoeken over Franse wijnen zoals het lezen en begrijpen van etiketten evenals informatie over de verschillende Franse wijnstreken , de druivenrassen, de Franse appellations en classificaties.

Naast de algemene informatie kan ieder, bij de campagne betrokken, land specifieke informatie over de eigen markt plaatsen zoals lokaal nieuws en evenementen.

De campagne Franse Wijnen met Stijl  is de generieke campagne voor Franse wijnen die het marketingbureau Sopexa voert in onder andere zes verschillende Europese landen : België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Nederland en Rusland.

De website kwam tot stand in opdracht van FranceAgriMer, en is ontworpen en gebouwd door de websitebouwer Opixido.

Wijnen met Stijl is de campagneslogan van de Europese Franse wijncampagne gefinancierd door FranceAgriMer, het staatsagentschap dat valt onder het Franse Ministerie van Landbouw . De campagne heeft als doel de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen te tonen.