Wijnkoperij Henri Bloem Breda wint Vive l’Alsace

door | 2 jun 2017 | importeurs, Nieuws, Redactie


Wijnkoperij Henri Bloem Breda verovert de eerste plek van de winkelactie ‘Vive l’Alsace’. Op een mooie tweede en derde plaats zijn Wijnkoperij van Bilsen uit Tilburg en Bosman Wijnkopers in Den Haag geëindigd. Sharon van Lokhorst van Winelife en Ronald de Groot van Perswijn bezochten de top 3. Tijdens deze feestelijke tour in Alsace stijl zijn alle 3 de winnaars tot Alsace Ambassadeur bekroond.

Henri Bloem Breda
De winnaar wist met een eigen twist de regio duidelijk naar een hoger niveau te tillen: het niveau dat de Alsace verdient. Naast hun uitgebreide assortiment Alsace wijnen organiseerden zij Alsace diners met asperges, een Franse avond met chansons, Franse film, proeverij én een meet & greet met de wijnmaker.
Eigenaar Tom Leussink zit midden in een Alsace hoogseizoen: “We verkopen heel veel Alsace wijnen bij de asperges, voornamelijk Pinot Blanc, maar er zijn ook liefhebbers van Pinot Gris of Gewurztraminer.” Hij is groot liefhebber van de Alsace wijnregio: “Ik ben twee keer in de Alsace geweest. Ik vind het een van de mooiste gebieden van Frankrijk qua cultuur, gastvrijheid en gastronomie.”

Vive l’Alsace actie
Vins d’Alsace daagde 40 wijnspeciaalzaken verspreid door het land uit om hun Alsace wijnen op originele wijze uit te lichten. De wijnregio biedt hiervoor volop inspiratie: kleurige vakwerkhuizen, rood geblokte tafelkleden, ooievaars, bloembakken vol geraniums en de bekende roemerwijnglazen met de groene voet. Er is geen andere wijnstreek met zoveel authentieke kenmerken. En dat blijkt ook duidelijk uit de inzendingen van de 40 wijnspeciaalzaken.

Inzendingen
Wijnspeciaalzaken brachten met behulp van het toegestuurde promotiemateriaal en hun eigen creativiteit de Alsace wijnen uit hun assortiment onder de aandacht van hun klanten. Ook in de komende weken staan er nog veel activiteiten op het programma. Alsace proeverijen en zelfs diners met asperges, maar ook met Flammkuchen en kazen worden georganiseerd. Authentieke thema’s in een modern jasje is waar het bij de meeste activiteiten om draait.

foto: Eigenaar Tom Leussink en zijn vriendin met Ronald de Groot van Perswijn (links) en Sharon van Lokhorst van Winelife (midden)