JP. Chenet komt met oplossing luxeprobleem #1: “Welke wijn past hierbij?”


Iconen helpen boodschappend Nederland met de beste combinaties
Petersbach, Frankrijk, 13 juni 2017 – Hoewel de herkenbare flessen van het Franse wijnhuis JP. Chenet al sinds 1987 in de schappen staan, zijn de landelijke grootgrutters in die tijd niet stil blijven staan. Inmiddels vinden we in de Nederlandse supermarkten een groot versassortiment met variatie in vis, vlees en vega. Enkele hobbysommeliers daargelaten, is het voor veel mensen nog altijd lastig om het juiste glaasje wijn bij het eten te selecteren. JP. Chenet heeft voor dit jaar de reductie van precies díe keuzestress hoog op de agenda gezet. Deze maand lanceert het wijnhuis iconen van  onder andere foodproducten als kip, kaas en vis, die elk het best passen bij één van de JP. Chenet wijnen. Daarnaast tipt het merk door middel van iconen welke wijn het beste past bij verschillende momenten, zoals een dagje strand, een avond bij haardvuur of een tuinfeest.

JP. Chenet wil wijn toegankelijk en gemakkelijk maken, ook voor consumenten zonder kennis van het chateau of de appellation. Met de iconische fles, de druivenrassen op het etiket en nieuwe krachtige iconen is JP. Chenet herkenbaarder dan ooit en heeft de consument ineens versimpeld toegang tot de wijnmarkt door middel van handige figuren.

Iconen
Met deze nieuwe communicatie wordt wijn nóg aantrekkelijker gemaakt en worden  de conventies van de wijnbranche verder doorbroken. In samenwerking met creatief bureau Curiosity Amsterdam heeft JP. Chenet een beeldtaal gecreëerd met als doel om consumenten zonder of met basiskennis van wijn, te helpen een passende wijnkeuze te maken. De iconen zullen het niet alleen eenvoudiger maken om de juiste fles JP. Chenet te kiezen, maar dragen ook bij aan de beleving van wijn. “JP. Chenet gaat door middel van krachtige iconen de consument op geheel eigen wijze wegwijs maken in de wereld van wijn”, aldus Quinten Reehuis van bureau Curiosity Amsterdam.

Op dit moment kennen vijf bekende wijnen uit het assortiment een eigen kleur. Hierdoor wordt in een oogopslag duidelijk om welke wijn de tip gaat. De iconen zullen vooral te zien zijn op social media, promotie-uitingen en natuurlijk in de winkel. Heel speciaal deze zomer is de verschijning op onverwachte locaties door heel het land, met een opvallende JP. Chenet bus en Picknick Service.

Over JP. Chenet
Bij JP. Chenet blijft het Franse joie de vivre centraal staan: het genot van proeven en het plezier van delen. Toegankelijke wijnen van goede kwaliteit, tegen een eerlijke prijs, worden bijna in elke uithoek verkocht en het merk staat maarliefst op nummer 13 in de lijst van meest verkochte wijnen ter wereld. JP. Chenet is onderdeel van de groep Les Grands Chais de France.

Na jarenlang stiekem prijzen winnen, constant innoveren samen met wijnboeren en investeringen in onderzoek naar biologische en duurzame productieprocessen, laat JP. Chenet nu van zich horen: met de invoering van de populaire schroefdop, een gemoderniseerd label en een ICE edition.

De wijnen van JP. Chenet zijn in Nederland verkrijgbaar bij onder andere Jumbo, Makro en DirckIII in de varianten Colombard-Sauvignon, Chardonnay, Merlot, Cabernet-Syrah, Grenache-Cinsault (rosé) en Medium Sweet.

Ontwikkeling Iconen
Creatie: Curiosity Amsterdam
Design: Peter van Driel Digital Creative
Communicatie: Pitch Communicatie & PR en Curiosity Amsterdam

Dit bericht is geplaatst in importeurs, Nieuws. Bookmark de permalink.