Eet-app The PIQ verbindt gasten met chef-kok

Nieuwste fotografische foodbeleving door mobiel kijkje in de keuken

Uit eten wordt steeds populairder en dat willen we ook graag delen met onze vrienden. Dat kan nu met de nieuwe eet-app The PIQ. The PIQ is een culinair sociaal mediaplatform waarmee eetliefhebbers foto’s delen van hun favoriete gerechten in restaurants en waarmee chef-koks hun kookcreaties delen met gasten. Zo verbindt de app chef-koks met eetliefhebbers en eetliefhebbers met elkaar. Door foto’s in de app te zetten wordt met elkaar gedeeld wat er waar te eten is en worden vrienden en voorbijgangers lekker gemaakt met hoe een gerecht smaakt en eruit ziet. The PIQ maakt de restaurantbeleving hot doordat foodies en chefkoks foto’s en waardering van de gerechten kunnen delen met volgers. Met The PIQ kunnen ook reserveringen worden gedaan. De app is geschikt voor Android en iPhone en is vanaf 2 april 2018 hier te downloaden.
The PIQ is een initiatief van voormalig chef-kok Vincent Banning: “#Food is op dit moment één van de meest gebruikte hashtags. Het fotograferen en delen van de maaltijd is hot en een nationale sport geworden, en daar spelen we op in,” vertelt Banning. “Ruim 90% van de Nederlanders heeft een mobiele telefoon en slechts 20% van de restaurants maakt actief gebruik van social media! Dat vind ik echt een gemiste kans want in de meeste gevallen is mond-tot-mond reclame de reden waarom iemand naar een bepaald restaurant gaat en die mond-tot-mond reclame vindt tegenwoordig voornamelijk mobiel plaats. Die lacune vult The PIQ in.”
Mond-tot-mond reclame
Banning: “We maken allemaal graag foto’s van gerechten en we delen graag waar we zijn en wat we doen. En laten we eerlijk zijn: je krijgt ook trek als je een lekker gerecht op de foto ziet. Voor chef-koks is de presentatie van een gerecht steeds belangrijker, daar wordt veel aandacht aan besteed. Door een foto te delen in The PIQ, kunnen de gebruikers zelf zien wat er op de kaart staat, zien waar hun vrienden lekker eten en zien wat hun lievelingsrestaurant of chef-kok op de menukaart heeft staan. Wij willen de beleving van de chef-koks en het restaurant naar buiten brengen en mogelijkheid bieden om die beleving te delen. De interactie die dan ontstaat stimuleert enorm en dat draagt weer bij aan het presenteren en delen van nog mooiere creaties.”
Reserveren
Het aantal horecagelegenheden is vorig jaar fors gestegen, zo ook de bezettingsgraad en de omzet. Zichtbaarheid voor restaurants is belangrijk voor het aantal couverts en met The PIQ draagt een deelnemend restaurant of chef-kok daaraan bij. Met The PIQ kan ook een reservering worden gedaan. Aangesloten restaurants betalen een klein bedrag per couvert via The PIQ. “Daarvoor krijgt het restaurant goede zichtbaarheid in de doelgroep. Hoe actiever de chef-kok, hoe meer resultaat. Omdat we weten dat chef-koks weinig tijd overhouden voor sociale activiteiten zoals foto’s plaatsen, helpen we ze met The PIQ met tips om ze gemakkelijk en snel een foto te laten plaatsen. Met een minuutje per dag zijn ze zichtbaar in hun doelgroep.”
Over the PIQ
The PIQ geeft chef-koks en eetliefhebbers de mogelijkheid om belevingen in het restaurant te delen met hun netwerk. Deelnemers in de app delen gerechten en restaurantbeleving via foto’s. Met The PIQ weten foodies wat er waar wordt geserveerd en krijgen ze gelijk een kijkje in de keuken. De app biedt ook de mogelijkheid te reserveren.
Dit bericht is geplaatst in Nieuws, Redactie. Bookmark de permalink.