Nederlandse wijnblogger Irene de Vette reist door Frankrijk en doet verslag van haar ervaringen in de wijngebieden

door | 27 mei 2013 | Nieuws

irenedevette

Irene de Vette vertegenwoordigt Nederland tijdens de roadtrip Wijnen Met Stijl door Frankrijk. De reis door een aantal Franse wijngebieden is op 25 mei jl. begonnen en duurt tot en met 2 juni aanstaande.

Tour de France in Stijl

Irene reist in het gezelschap van 5 andere wijnbloggers uit België, Denemarken, Duitsland, Engeland en Rusland. Irene reist tien dagen met haar Europese collega’s in een comfortabele bus door een aantal Franse wijngebieden reizen te weten de Loire, de Bordelais, de Languedoc en de Bourgogne.

Ze zal ook wijnen uit de andere wijnregio’s proeven: Elzas, Champagne, Beaujolais, Jura, Savoie, Rhône, Provence, Corsica, Roussillon, Sud-Ouest en Bergerac.

Belangstellenden kunnen de eerste verslagen van Irene de Vette lezen en haar 10 dagen lang volgen via twitter: @buonappetito of met de hashtag #frenchwinetrip, op https://www.facebook.com/irene.devette. Op www.roadtripinfrance.com, op www.irenedevette.nl en op www.winelifemagazine.nl vind je een verzameling foto’s, video’s en andere blogposts van haar Franse wijnavonturen.

Irene is journalist, voor zowel de Nederlandse als Internationale media. Haar werk verscheen onder andere in WineLife Magazine, Wijnalmanak, SpecialBite Magazine, NRC.next,  Nation’s Restaurant News, The Boston Globe en The Boston Phoenix.

De campagne “Wijnen met Stijl”

Tijdens de driejarige campagne “Wijnen met Stijl” ligt de nadruk  op de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen. De campagneslogan “Wijnen met stijl” moet de consument van de zes Europese markten aanspreken en het Franse aanbod toegankelijker maken. “Wijnen met Stijl” toont aan dat Franse wijnen geschikt zijn voor elke moderne levensstijl: “authentiek naturel” , “glamour chic” , “ongecompliceerd en ontspannen” of “eenvoudigweg anders”.

Het logo met de Eiffeltoren  verwijst naar Frankrijk en de kleuren rood, wit en blauw in de vorm van een lint brengen dynamiek in het modern en multi-inzetbaar logo.

De campagne  ’Wijnen met Stijl” wordt in bovengenoemde Europese landen gevoerd door Sopexa in opdracht van de brancheorganisatie voor Franse landbouwproducten FranceAgriMer. De campagne is in 2012 gestart.