Deze maand is een interview in Proefschrift gepubliceerd met Mathias Chini-Germain, Exportmanager Europa van Interloire. Het interview vond plaats in de keuken van restaurant Vermeer in Amsterdam. Er werden een vijftiental Loirewijnen geproefd bij heerlijke gerechtjes van chef Chris Naylor. “Onze wijnen zijn nergens ter wereld te kopiëren, want de bodems zijn uniek.” In het interview laat Mathias vooral zien dat de Loirewijnen enig in hun soort zijn en dat zij alle hypes en structurele trends moeiteloos aankunnen. “Bij jullie zijn het vooral de vrouwen tot 35 jaar die onze wijnen kopen. Want net als die vrouwen, zijn onze wijnen speels, zuiver en licht. We redeneren vanuit de behoefte van die consumenten.” Lees hier het hele artikel.
Nieuw op de markt: JP. Chenet Spritz – Dé zomerse cocktail in een fles
Franse elegantie speelt in op de spritz-hype in NederlandSpritz is hotter dan ooit. In de horeca is het inmiddels een vaste waarde op de kaart – op een zonnige dag vliegen er honderden over de toonbank. Ook de Retail en ready-to-drink markt haken volop in...