Deze maand is een interview in Proefschrift gepubliceerd met Mathias Chini-Germain, Exportmanager Europa van Interloire. Het interview vond plaats in de keuken van restaurant Vermeer in Amsterdam. Er werden een vijftiental Loirewijnen geproefd bij heerlijke gerechtjes van chef Chris Naylor. “Onze wijnen zijn nergens ter wereld te kopiëren, want de bodems zijn uniek.” In het interview laat Mathias vooral zien dat de Loirewijnen enig in hun soort zijn en dat zij alle hypes en structurele trends moeiteloos aankunnen. “Bij jullie zijn het vooral de vrouwen tot 35 jaar die onze wijnen kopen. Want net als die vrouwen, zijn onze wijnen speels, zuiver en licht. We redeneren vanuit de behoefte van die consumenten.” Lees hier het hele artikel.
Wines of South Africa lanceert sprankelend nieuw merk: “There’s Sunshine Inside”
Wines of South Africa (WoSA) heeft sinds vorige week een gedurfde nieuwe wereldwijde merkidentiteit. Tijdens CapeWine 2025 werd “There’s Sunshine Inside” geïntroduceerd. Deze energieke positionering vangt de essentie van Zuid-Afrikaanse wijn - levendig,...