Het Franse paviljoen “MADE IN FRANCE, MADE WITH LOVE” huisvest dit jaar 860 Franse producenten tijdens ProWein.

door | 6 feb 2018 | Internationaal, Nieuws

860 Franse producenten en handelaren presenteren tezamen hun wijnen en gedistilleerd op het Franse paviljoen tijdens de 25ste editie van Prowein, één van de grootste internationale vakbeurzen voor wijnen en gedistilleerd.

Voor de tweede keer is de organisatie van het Franse paviljoen in handen van Business France – het Franse agentschap voor de internationale ontwikkeling van de Franse economie.

55.000 professionele bezoekers – waaronder internationale delegaties van importeurs, distributeurs en pers – worden in hall 11 & 12 te Dϋsseldorf verwacht tussen 18 en 20 maart a.s.

Het Franse paviljoen « Made In France, Made With Love » beschikt over 6500 m² in hall 11 & 12 .

Voor het eerst kunnen de beursbezoekers dit jaar 100 wijnen proeven die voorafgaand aan de beurs blind geselecteerd zijn door een jury van wijnprofessionals uit België, Duistland en Zweden.

De “Coups de Coeur” van de buitenlandse experts zijn beschikbaar voor “free tasting” in de z.g.n.”Showroom #BonjourProWein “ (hall 11 stand A159).

Business France werkt nauw samen met verschillende regionale productschappen en promotiekantoren in Frankrijk, zoals:

  • Elzas (Conseil Interprofessionnel des Vins d’Alsace), Bourgogne-Franche-Comté (Chambre de Commerce et Industrie Bourgogne Franche-Comté) ;
  • Bordeaux en Zuid-West Frankrijk (Agence de l’Alimentation Nouvelle-Aquitaine (AANA) en de Loire (Dev’up & Food’Loire) ;
  • Het Rhone Dal (InterBeaujolais, Inter Rhône & Comité Auvergne – Rhône-Alpes Gourmand), Occitanie (Inter OC & Sud de France Développement),

Provence (Conseil Interprofessionnel des Vins de Provence) & Corsica (Conseil Interprofessionnel des Vins de Corse) ;

  • L’Association Nationale Interprofessionnelle des Vins de France (Anivin) & France Vin Bio die meerdere regio’s vertegenwoordigen.

Op social media is opnieuw de hashtag #BonjourProWein (in 2017: 1,5 miljoen views) wereldwijd gelanceerd door de verschillende Business France kantoren.

‘Frankrijk is terug op de (wijn)kaart met een nieuwe generatie wijnbouwers, startups vaak geleid door jonge dames en heren die meer dan ooit rekening houden met maatschappelijk relevante thema’s zoals traceerbaarheid, milieu en met de vraag van de consument. Ontdek en proef vele nieuwe producten tijdens ProWein!” aldus Christophe Monnier, Directeur afdeling AgroTech Business France.