D.O. Sherry Wijnen start Europese campagne op de Nederlandse markt

door | 9 mrt 2021 | Nieuws

“En als je ontdekt waarom we uniek zijn? Sherry, als geen ander”

Amsterdam, 9 maart 2021 –  Vandaag start het Spaanse Denomination of Origin Sherry Wijnen met een grootschalige en nieuwe Europese gefinancieerde campagne voor de Nederlandse markt. Met het thema “en als je ontdekt waarom we uniek zijn? Sherry, als geen ander” wil de officiële organisatie – de Consejo Regulador – van de D.O. Sherry Wijnen, Manzanilla en Sherry Azijn de Nederlandse consument informeren over de veelzijdigheid van Sherry. Het in wijn en food gespecialiseerde Pitch Communicatie & PR is vanuit Spanje aangewezen als lokale partner voor deze promotionele activiteiten. Proef Sherry

Denomination of Origin Sherry Wijnen                 
Iedereen kent de naam Sherry, maar veel wijndrinkers hebben nog nooit kennisgemaakt met de veelzijdigheid van deze drank. Perfect als aperitief in combinatie met bites uit allerlei wereldkeukens of als verfrissende cocktail met ijs. Van de strak droge Fino tot het verleidelijk zoet van de Pedro Ximenez, de perfecte aanvulling van chocolade. De komende jaren wil Sherry weer top of mind worden in Nederland. De campagne richt zich op wijnliefhebbers en professionals via PR, Social Media, Radio en TV spots en evenementen wanneer dit weer mogelijk is. Voor de consument komen er uitstekende momenten om de kwaliteiten en unieke karakters van de met D.O.P-kwaliteitslabel gekenmerkte producten te herontdekken.

Een bevoorrecht gebied             
Jerez ontvangt steun van de EU via het Europees Promotieprogramma en dit onderschrijft de opkomst van Sherrywijnen en -azijnen, zowel op nationaal als internationaal vlak. Voor de komende 2 jaar wordt het programma voor 70% gefinancierd door de Europese Unie en voor 30% door de Consejo Regulador. Een uitstekende gelegenheid om de kwaliteiten en unieke karakters van de met D.O.P-kwaliteitslabel gekenmerkte producten te herontdekken. Internationale chef-koks en sommeliers fungeren als ware ambassadeurs van deze unieke wijnen en azijnen en dragen hun kwaliteitslabel over de hele wereld uit.

César Saldaña, voorzitter van de Consejo Regulador verklaart dat het D.O.P-kwaliteitslabel veel meer is dan alleen een oorsprong: “Achter elk kwaliteitslabel schuilt een andere en unieke manier van werken. De producten danken hun authenticiteit aan een jarenlange traditie, het klimaat en de productiesystemen. Belangrijker nog is dat deze keurmerken de consument ook de nodige garanties bieden, namelijk dat deze producten van een uitmuntend niveau zijn.”

Over de Consejo Regulador
De Raad van Toezicht van de D.O. Vinos de Jerez (Sherry Wijnen), bekend als de zogeheten Consejo Regulador, was de eerste die in 1935 het reglement voor een oorsprongsbenaming publiceerde. Daarom hebben we het over “Jerez-Xérès-Sherry” en “Manzanilla-Sanlúcar de Barrameda” als oudste oorsprongsbenamingen (D.O.) in Spanje. Binnen het Sherry gebied is er nog een ander product, namelijk de “Sherry Azijn”. Deze wordt sinds 1994 eveneens beschermd door een oorsprongsbenaming (D.O.P.). De Raad van Toezicht die deze drie benamingen beschermt, verenigt 1.750 wijnbouwers en een hondertal wijnhuizen, die gevestigd zijn in de zogenaamde “Marco de Jerez” in de provincie Cádiz. Zij zijn allen verantwoordelijk voor het beheer, de controle en de kwaliteit van alle wijnen. Dit waarborgt de kwaliteit van de betreffende regionale producten ten behoeve van de consumentenmarkt. Het werk van de Consejo Regulador heeft deze D.O.P.’s internationale erkenning gebracht. Het gaat om wijnen met een buitengewone variëteit en een echt karakter, met een zeer lange exporttraditie en merken die in de hele wereld echte Spaanse iconen vertegenwoordigen.

Over Pitch PR
Een trendsettend digital PR bureau in het promoten van food, wijnmerken, FMCG en hospitality labels in de Benelux. Al meer dan 14 jaar hebben wij een sterke focus op de foodie en wijn business en creëren wij campagnes die uitblinken in smaak, innovatie, duurzaamheid of een ijzersterke prijs/kwaliteit. Wij analyseren, creëren en activeren merken, en voeren dagelijks dialoog met alle media, influencers en bloggers in de wereld van food, wine, spirits & hospitality. Onder onze klanten bevinden zich retailbedrijven, FMCG brands, wijngebieden, horeca concepten en dranken.
www.pitchpr.nl