Lokale ambachtslieden maken campagnebeelden voor Monte Velho wijn

KesselsKramers nieuwe campagne voor Esporão eert ‘slow crafts’ uit Portugal

De eerste Monte Velho oogst dateert van 1991. De wijn, gebaseerd op de eerste Esporão
Reserve, bracht meteen een revolutie teweeg. Door de gunstige prijs werd kwaliteitswijn
toegankelijk voor het grote publiek.
Nu, 30 jaar later, lanceert Monte Velho ‘MADE SLOWLY IN PORTUGAL’. In deze campagne
staat de waardering voor lokaal vakmanschap centraal. Wijnbereiding wordt in één adem
genoemd met andere ambachten uit Portugal, zoals het schilderen van tegels,
pottenbakkerskunst en het weven van tapijten. Net als bij deze ambachten kost het maken
van goede wijn tijd.
“We wilden dit langzame proces integreren in ons proces van campagnes maken. Daarom
hebben we een keramist, een tegelschilder en een tapijtmaker gevraagd om met hun
ambachten de campagnebeelden te maken”, zegt Gijs van den Berg, creatief directeur van
KesselsKramer.
“Deze onvoorspelbare reis maakte ons erg enthousiast. Twaalf maanden geleden zijn we
begonnen met de productie en de totstandkoming van deze campagne heeft veel weg van
het uitbrengen van een nieuwe oogst”, zegt Nuno Cabral, Wine brands and markets director
bij Esporão.

Filmmaker Afonso Sousa documenteerde het gehele proces. Hij volgde de ambachtslieden
en de wijnmakers gedurende 6 maanden. De campagne bestaat uit printadvertenties, out of
home, tv-commercials, online video’s en een documentaire die de overeenkomsten tussen
de verschillende ambachten laat zien. Het hele project is te volgen via montevelho.com
“In de moderne maatschappij is alles binnen 24 uur of minder bereikbaar. Wij vonden het
juist belangrijk om te laten zien dat zelfs de meest eenvoudige dingen tijd en aandacht
vergen. Door het langzame proces achter (onze) producten te laten zien, hopen we de
waardering voor de mensen en onze planeet terug te brengen”, zegt João Roquette, CEO
van Esporão.
De campagne is op 12 april van start gegaan in Portugal en bouwt voort op de ‘Slow
Forward’ positionering die de voordelen laat zien van onthaasting in de hedendaagse
maatschappij.


Opdrachtgever: Esporão
Bureau: KesselsKramer Amsterdam & London
Film en fotografie: Afonso Sousa
Crafts curator: Felipa Almeida
Ambachtslieden: Dona Emília, Xico Tarefa, Manuela Guerreio van Viúva Lamego

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.