logo WIJNJOURNAAL groen

SLURP!: charme offensief richting nieuwe wijnconsument

door | 12 sep 2024 | importeurs

Vanaf deze week introduceert SLURP! – één van de bekendste wijnmerken van Nederland- de nieuwe range met een totale make over bij Albert Heijn. Het SLURP! label roept bij velen de associatie op met Ilja Gort, echter is SLURP! sinds 2021 voor 100% in eigendom van het Franse wijnbedrijf Cordier. Voor deze herintroductie is er goed gekeken naar de koopbeslissingen van de nieuwe generatie onervaren jonge wijnconsumenten. Zij worden de laatste jaren overspoeld met merken, smaken en verpakkingen van wijnen, maar ook van bier, ready to drink en alcoholvrije alternatieven. Om deze beginnende wijndrinkers gemakkelijk te laten kiezen, wordt gefocust op kleur en smaaktype.   

Joke Kornet-Broekmans, Trade Marketeer voor Noord-Europa bij Cordier: “Het blijft lastig wanneer je werkzaam bent in de wijnindustrie en je weer teruggaat naar het moment dat je voor het eerst zelf je wijn ging kopen. Wat viel op, waar baseerde je je keuze op, wat vond je moeilijk. Bij de nieuwe SLURP! zijn we uitgegaan van deze doelgroep wiens smaak al wel ontwikkeld is, maar qua kennisniveau een absolute beginner is. We hebben de nieuwe labels en smaakindeling dan ook laten testen bij deze referentiegroepen alvorens het in productie te nemen.”  

Wanneer kunnen we slurpen 
De SLURP! (75 cl) en SLURPIE (25 cl) Rosé liggen al in de winkels, en zijn vaak te vinden in het gekoelde wijnschap, evenals de vernieuwde SLURP! Sauvignon Blanc. De SLURP! en SLURPIE Chardonnay zijn samen met de SLURPIE Rood in de loop van de meimaand verkrijgbaar. De SLURP! Muscat volgt in juni. SLURP! kost € 5,29 en SLURPIE € 2,49. 

Welke smaken gaan we slurpen:  
SLURP! Exotic & Fresh – Franse witte droge wijn van Sauvignon Blanc 
SLURP! Fruity & Floral – Franse witte fruitige wijn van Chardonnay  
SLURP! Berry & Zesty – Franse rosé wijn van de Grenache druif 
SLURP! Sweet & Smooth – Spaanse wijn van de verrassende Muscat druif    Over SLURP!
SLURP! wordt geproduceerd door de Franse wijnproducent Cordier, één van de meest vooraanstaande wijnhuizen zowel in volume als in kwaliteit. SLURP! richt zich op de jonge generatie beginnende wijndrinkers om tussen alle prikkels door een leuke wijn voor de gelegenheid te kiezen. Bij de ontwikkeling van de nieuwe SLURP! wijnen is hierop ingespeeld door de onmiskenbare kleurrijke etiketten. Voor alle bestaande tienduizenden SLURP! fans; de vertrouwde SLURP! smaak blijft onveranderd lekker.  Voor meer informatie, bezoek www.slurp-wijn.nl.

Meer nieuws

ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

The global spirits industry stands at a turning point — and the inaugural ProSpirits Report – The Future of Spirits captures the opportunities and challenges shaping its next chapter. Based on insights from over 200 industry professionals across 45...

Lees meer
De populairste cocktails van Nederland in 2025

De populairste cocktails van Nederland in 2025

Als het aan onze zoekgeschiedenis ligt, schenken we deze zomer het liefst een Espresso Martini in. Of twee. Uit een analyse van zoekdata door Seeders blijkt dat deze cocktail aan een indrukwekkende opmars bezig is. In juli 2025 werd er bijna 24.500 keer op...

Lees meer
Austrian wines impress in Tokyo

Austrian wines impress in Tokyo

– Major success for Austrian wine exports to Asia: the Austrian Tasting in Tokyo 2025, hosted by the Austrian Wine Marketing Board (Austrian Wine) on 22 July, attracted more than 600 wine professionals from the Japanese retail sector, hospitality industry...

Lees meer
Verliefd op de Elzas (2)

Verliefd op de Elzas (2)

De Elzas kent een prachtig landschap, een eigen taal en een aantrekkelijke gastronomie. De eet- en drinkcultuur staat hier hoog in het vandaal. Kijk eens op de kaart van Michelin en ontdek hoeveel restaurants van niveau deze regio telt. Maar, het zijn niet...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix
Share This