logo WIJNJOURNAAL groen

Lindeman’s wijnen ‘back on track’ in Nederland

door | 18 feb 2025 | Nieuws

Nieuwe focus ‘Wine that tastes like home’  en de Huishoudbeurs!

Lindeman’s, één van ’s werelds bekendste wijnmerken, is weer ‘back on track’ op de Nederlandse markt. Na 3 jaar marketingstilte gaat het merk in 2025 weer volledig uitpakken. De Australische en Zuid-Afrikaanse wijnen van Lindeman’s zijn de populairste wijnen in de schappen van Albert Heijn en er is voor iedere smaak  wel een passende stijl te vinden. Lindeman’s is de perfecte huiswijn en focust zich daar op met de passende nieuwe slogan: ‘Wine that tastes like home’. Treasury Wine Estates, producent van Lindeman’s, zal samen met het in wijnmarketing gespecialiseerde Pitch PR dit jaar diverse activaties uitvoeren die de veelzijdigheid en toegankelijkheid van deze wijnen onder de aandacht brengen van de consument.

Wine that tastes like home: Lindeman’s            
Iedereen kent het fijne gevoel van thuis genieten op de bank of met vrienden aan de keukentafel. Een goed glas wijn kan hierbij niet ontbreken. Van feestelijke momenten tot ontspannen avonden met vrienden en familie: Lindeman’s biedt een wijn voor elke gelegenheid. De smaken van deze wijnen worden gekenmerkt  door de verschillende druivenrassen; van een pinot grigio en een moscato tot een shiraz, een merlot en zelfs een sparkling. Voor ieder wat wils dus!

Lindeman’s op Huishoudbeurs          
Van 22 februari tot en met 1 maart 2025 is Lindeman’s als enige wijnmerk te vinden op de Huishoudbeurs in het Cheers Paviljoen (hal 7). Hier draait alles om gezelligheid, samenzijn en natuurlijk een goed glas wijn met 100.000 vriendinnen.

Naast deze promotie zal de nadruk in het voorjaar liggen op social media activiteiten en influencer activation.

Over Treasury Wine Estates  
Treasury Wine Estates is een toonaangevend internationaal wijnbedrijf met een divers portfolio aan merken, waaronder Lindeman’s, Penfolds en 19 Crimes. De toewijding van het bedrijf aan kwaliteit en innovatie heeft hen wereldwijd geliefd gemaakt bij zowel wijnkenners als nieuwe liefhebbers. www.tweglobal.com www.lindemans.com

Met deze samenwerking kijkt Pitch PR ernaar uit om vooraanstaande merken van Treasury Wines Estate op de Nederlandse markt nog sterker te positioneren en een breed publiek enthousiast te maken voor hun wijnen.

Meer nieuws

ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

ProSpirits Report 2025: The Future of Spirits

The global spirits industry stands at a turning point — and the inaugural ProSpirits Report – The Future of Spirits captures the opportunities and challenges shaping its next chapter. Based on insights from over 200 industry professionals across 45...

Lees meer
De populairste cocktails van Nederland in 2025

De populairste cocktails van Nederland in 2025

Als het aan onze zoekgeschiedenis ligt, schenken we deze zomer het liefst een Espresso Martini in. Of twee. Uit een analyse van zoekdata door Seeders blijkt dat deze cocktail aan een indrukwekkende opmars bezig is. In juli 2025 werd er bijna 24.500 keer op...

Lees meer
Austrian wines impress in Tokyo

Austrian wines impress in Tokyo

– Major success for Austrian wine exports to Asia: the Austrian Tasting in Tokyo 2025, hosted by the Austrian Wine Marketing Board (Austrian Wine) on 22 July, attracted more than 600 wine professionals from the Japanese retail sector, hospitality industry...

Lees meer
Verliefd op de Elzas (2)

Verliefd op de Elzas (2)

De Elzas kent een prachtig landschap, een eigen taal en een aantrekkelijke gastronomie. De eet- en drinkcultuur staat hier hoog in het vandaal. Kijk eens op de kaart van Michelin en ontdek hoeveel restaurants van niveau deze regio telt. Maar, het zijn niet...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix
Share This