Hoofdrol voor nieuwste productaanbod op Voorjaarsbeurs 2014 van Trade Mart Utrecht

door | 12 feb 2014 | Nieuws

Het nieuwste productaanbod speelt de absolute hoofdrol op de Voorjaarsbeurs van Trade Mart Utrecht van zondag 9 maart tot en met dinsdag 11 maart 2014. De bezoekende retailers komen oog in oog te staan met de meest omvangrijke en actuele presentaties non food artikelen in de Benelux. Niets zo leuk is als zaken doen in een gezellige ambiance. Dus ondergaat het bezoek bij binnenkomst een zeer speciale geurbeleving, een techniek die ook in de eigen winkel met resultaat kan worden toegepast.

Geurmarketing
Waar het lekker ruikt heerst een aangename sfeer. Geur in een retail omgeving maakt het verschil, verhoogt de arbeidsproductiviteit op de werkvloer. Klanten zijn geneigd zijn om meer tijd tussen de schappen door te brengen wat de koopbereidheid ten goede komt. Het bedrijf AllSense, met twintig jaar ervaring in geurmarketing, geeft op de Voorjaarsbeurs met een uitgebreid assortiment geursystemen invulling aan dit fenomeen.

Handelsroute
De Voorjaarsbeurs speelt zich af op alle zeven etages van het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in Utrecht en is de belangrijkste handelsroute naar succesvol ondernemen op de winkelvloer. De meest toonaangevende fabrikanten en importeurs introduceren collecties om van te watertanden. De voorjaars- en zomercollecties in Fashion Accesoires, Kitchen en Dining, Home & Living en Toys & Trends worden op verschillende etages overzichtelijk gepresenteerd.

Topkok en dj’s
Op iedere verdieping zijn plaza’s waarop thema’s binnen de branche worden uitgelicht. Even bijkomen kan onder het genot van een heerlijk hapje of een drankje, op de derde etage Kitchen & Dining zorgt topkok Armando diGristina  weer voor culinaire hoogstandjes. Op diverse etages zorgen Singer-songwriters en dj’s  drie dagen lang voor een gezellige muzikale omlijsting.

Styling Plaza’s
Voor een snel overzicht van de laatste trends kunnen bezoekers terecht op Styling Plaza’s. Stylist en personal shopper Natalie Serluï geeft iedere dag een toelichting op de laatste fashiontrends op de tweede en zesde verdieping. Inge van der Helm, hoofdredacteur Good Food Specials, en Eef Middendorp, ontwerpster de L’eefstijl, verzorgen de Styling Plaza’s op de derde, vierde en vijfde etage. Op de zesde verdieping Toys and Trends is een ‘playground’ waar nieuwe en bestaande exposanten met passie uitleg geven over hun product.

Designers
Naast de vaste deelnemers met permanente stands op Trade Mart Utrecht nemen bekende en nieuwe gastexposanten deel aan de Voorjaarsbeurs op de speciaal gereserveerde zevende etage met een productaanbod binnen alle segmenten. Op een verhoogd terras bereidt een echte barista de heerlijkste kopjes koffie en bij een iets verderop gelegen terras onthullen veertien startende designers op het Design Plaza hun vernieuwende ontwerpen voor de nabije toekomst.

Tafelpresentaties
Hele grote publiekstrekkers op deze verdieping zijn ook ongetwijfeld de tafelpresentaties, op een tien meter breed middenpad in het hart van deze etage, met de hipste producten uit het aanbod van vernieuwende exposanten. Schreiner Trading bijvoorbeeld introduceert de collectie ‘Shwings’, vleugeltjes, een modeaccessoire voor schoenen. Mar10art toont de uitbreidbare verzameling WaXL, bestaande uit gelijkvormige stapelbare componenten met in het midden van elke component een standaard waxinelichtje, ware kunstwerken.
Lantara laat bezoekers kennismaken met oogstrelende plaids, tassen en handdoeken. Exposant Paarse Olifant is producent van bouwplaten van karton, tevens in miniversie om als kaart te versturen. FEST komt met woonaccessoires naar de Voorjaarsbeurs. House of Home introduceert jonge innovatieve merken uit Taiwan, Nederland, Korea en Argentinië voor liefhebbers van authentieke designs en materialen.

Internationaal
Aqua-licious springt op de zevende verdieping in het oog met herbruikbare waterflesjes, Shoebeads met bijzondere accessoires voor schoenen, X-works met mooie tassen en riemen en ZZier met zelf ontworpen armbanden. Townshipsmile levert trendy producten uit Afrika met een goed verhaal en de Duitse exposant Don’t Cry for me een collectie te gekke ‘kippen’. Andere nieuwe internationale gastexposant is Dash & Albert uit Spanje, dat aandacht vraagt voor de collectie vrolijke gekleurde matten en traplopers. Uit Noorwegen is voor het eerst Unikia aanwezig dat in twee jaar meer dan honderd uiteenlopende producten ontwikkelde die inmiddels in meer dan twintig landen worden verkocht.

Demonstratie 3d printer
Ook voor een inspirerende kennismaking met de laatste trends is de zevende etage de place to be. De stylisten Marie-Gon Vos en Ellentine van Elderen brengen hun talenten tot uiting met een overzicht van de meest hotte artikelen uit alle windstreken, vormgegeven in een zeer smaakvolle totaalpresentatie op het Trendplein. Veel belangstelling zal ook de demonstratie oogsten van de 3d printer, een primeur voor de beurs waarmee zowel bezoekers als exposanten inzicht krijgen in de mogelijkheden om deze moderne techniek zelf toe te passen.
Alle aanbod waarmee de non food detaillist de bedrijfsvoering verder kan optimaliseren is bijeengebracht op het Ondernemers Plaza met deelname van FHKN partner in opleiding, EBP Point of sale, Stichting Ondernemers klankbord, Vendit met winkel automatiseringssysteem en AllSense.

Trendwaaier
de beursbezoekers kunnen in de centrale hal een gratis Trendwaaier ophalen met alle trends voor dit jaar en praktische tips om nog slimmer in te kopen. De waaier is een handige leidraad bij het bezoek aan de etages van de Voorjaarsbeurs 2014. Voor meer informatie en openingstijden zie www.trademartutrecht.nl