Franse Wijnen lanceert nieuwe website

door | 19 mrt 2014 | Nieuws, Redactie

Franse wijnen

De nieuwe website voor Franse wijnen is online: www.fransewijn.com

Wijnliefhebbers in zes Europese landen waaronder Nederland maar ook in de Verenigde Staten, Canada en verschillende Aziatische landen kunnen deze website raadplegen.

De website is voornamelijk gericht op consumenten die informatie en tips zoeken over Franse wijnen zoals het lezen en begrijpen van etiketten evenals informatie over de verschillende Franse wijnstreken , de druivenrassen, de Franse appellations en classificaties.

Naast de algemene informatie kan ieder bij de campagne betrokken land specifieke informatie over de eigen markt plaatsen zoals lokaal nieuws en evenementen .

De campagne Franse Wijnen met Stijl  is de generieke campagne voor Franse wijnen die het marketingbureau Sopexa voert in onder andere zes verschillende Europese landen : België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Nederland en Rusland.

Op de Nederlandse pagina’s vindt men onder andere de digitale editie van de in 2012 gedrukte “Le Grand Hamersma” en de Top 100 favoriete Franse wijnen van deze wijnschrijver. Momenteel werkt Hamersma aan de Top 100 2014. Alle wijnen zijn per stijl geclassificeerd en elke stijl wordt door Hamersma geïntroduceerd met een filmpje. Elke wijnbeschrijving  bevat Hamersma’s proefnotities, verkooppunt en een indicatie van de verkoopprijs. In 2014 zal Hamersma er nog een wijn-spijs tip aan toevoegen.

De website kwam tot stand  in opdracht van FranceAgriMer, en is ontworpen en gebouwd door de websitebouwer Opixido.

Wijnen met Stijl is de campagneslogan van  de Europese Franse wijncampagne gefinancierd door FranceAgriMer, het staatsagentschap dat valt onder het Franse Ministerie van Landbouw . De driejarige campagne heeft als doel de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen te tonen.