Tast of Christmas

TOX

Taste of Christmas; het grootste culinaire kerstfestival in het teken van het belangrijkste diner van het jaar

De Jaarbeurs in Utrecht vormt drie dagen lang dé inspiratiebron voor het kerstdiner 2014

Van 12 tot en met 14 december 2014 is de Jaarbeurs in Utrecht volledig in culinaire kerstsferen. ’. Net als bij Taste of Amsterdam (7e editie in zomer 2015) zullen bij Taste of Christmas diverse topchefs en restaurants aanwezig zijn. De beurshal zal zilver en rood kleuren en de heerlijke geur dragen van warme glühwein en frisse dennen. Elke dag kan er worden genoten van buitengewoon lekkere kerstgerechten door topchefs bereid in de verschillende culinaire kerstpaviljoens. Waan je tijdens de Taste of Christmas in een absolute ‘Christmas-heaven’ waar de smaak van én inspiratie voor het kerstdiner de boventoon voert.

Na het succes van het culinaire festival Taste of Amsterdam, dat iedere zomer tienduizenden ‘foodies’ naar het Amsterdamse Amstelpark trekt, is het nu de beurt aan de allereerste Nederlandse “Taste” –wintereditie. Taste of Christmas is onderdeel van het internationale food festival “Taste Festivals”. In 2004 vond in Londen de eerste editie plaats en al snel volgden 19 smaakmakende wereldsteden waaronder Londen, Sydney, Melbourne, Kaapstad, Auckland, Dublin, Dubai, Milaan, Amsterdam en dit jaar ook Utrecht.

Laat je op Taste of Christmas verrassen door bijzondere kooktechnieken en inspireren door de verschillende kersttastings, masterclasses en workshops. Leer op dit winterse food festival een waanzinnig kerstdiner te maken. Van de lekkerste kerstrecepten tot aan meest sfeervolle tafeldecoratie en leukste kerstcadeautjes voor onder de boom. Dagelijks kan er worden genoten van buitengewoon lekkere kerstgerechten van bekende topchefs – o.a. Peter Lute, Julius Jaspers, Alain Caron en Ramon Beuk – in de verschillende culinaire kerstpaviljoens en theaters.

Kersttheaters, paviljoens, workshops, Taste Theater en presentaties…

Op het festival presenteren de mooiste merken hun beste en lekkerste produkten; van de nieuwste keukenapparatuur tot de tofste kookboeken en unieke tafelversiering. Omdat bij goed eten goede wijn hoort is het Castel Wijnplein de plek voor het vinden en proeven van de mooiste wijnen onder begeleiding van diverse topsommeliers. Ook Pommery is aanwezig met een sprankelende champagnebaren in het ‘Sterrenpaviljoen’ kunnen de lekkerste gerechten worden geproefd, bereid door Alain Caron, Julius Jaspers, Peter Lute en Ramon Beuk. Het ‘Taste Theater’ wordt het epicentrum met alle grote chefs live op het podium. Van battles tussen chefs, bijzondere kerstgerechten en ‘ready steady cook sessies’; kortom culinair entertainment!

Diverse activiteiten

Taste of Christmas heeft een groot aanbod aan leuke en gezellige activiteiten in een warme en winterse setting. Struin het foodfestival af langs originele foodtrucks, winter barbecues en culinaire ‘koek & zopies’. Dennenbomen, sneeuw, een ijsbaan, haardvuren en de muziek van Sky Radio, the Christmas Station bezorgen je hier het ultieme kerst gevoel. Van kerstshoppen op de culinaire kerstmarkt tot zelf aan de slag in de Kookschool, er is voor iedereen genoeg te beleven.

Kaartjes

Om van Taste of Christmas te kunnen genieten heb je een kaartje nodig. Kaarten voor het evenement worden zowel in de online voorverkoop als aan de deur verkocht. Een kaartje voor Taste koop je al vanaf € 10,- online en voor € 12,50 aan de deur (voor volwassenen). Voor kinderen t/m 12 jaar is er gratis toegang onder begeleiding van een volwassene.

Over GoalGetters

Begin 2013 heeft GoalGetters de ambitie uitgesproken om een winters vervolg op haar succesvolle culinaire festival Taste of Amsterdam te gaan organiseren, na de succesvolle edities van Taste of Christmas in Londen, Engeland. Al vrij snel hierna werd duidelijk dat Taste of Christmas het beste en meest logische format zou zijn, waarbij de wens werd uitgesproken om een samenwerking aan te gaan met een betrouwbare partij. Met Jaarbeurs hebben wij de ideale partner getroffen met veel ervaring met indoor evenementen. Bovendien vult Jaarbeurs ons perfect aan met haar jarenlange relevante expertise en professionele werkwijze. Het partnership tussen Jaarbeurs en GoalGetters verenigt dan ook het beste uit twee werelden met een succesvol Taste of Christmas als resultaat.

Over Jaarbeurs

Binnen Jaarbeurs is een nieuwe strategie geformuleerd waarbij we ons focussen op de transformatie van beurzen naar events en daarbij de creatie van een unieke beleving voor zowel onze klanten als bezoekers. In GoalGetters hebben we een joint venture partner gevonden waarbij we deze strategie kracht bij kunnen zetten. Vanuit Taste of Amsterdam hebben zij al laten zien heel creatief om te kunnen gaan met concepten in een zeer interessant marktsegment. Wij zijn erg enthousiast over de mogelijkheid om nu met hen de krachten te bundelen en Taste of Christmas neer te zetten. Daarbij zullen zij zich richten op de sales en een stuk content en zal jaarbeurs zich richten op het logistieke, operationele en marketing/communicatie deel.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws met de tags , . Bookmark de permalink.