Onthulling van de eerste fles Ne Oublie bij De World of Drinks in de Markthal in Rotterdam

Op donderdag 11 december is de eerste fles Ne Oublie gepresenteerd aan het Nederlandse publiek bij de World of Drinks in de Markthal in Rotterdam. Speciaal voor dit unieke moment was Pedro Leite – export manager van het Premium Port merk Graham’s – aanwezig om de eerste fles Ne Oublie te presenteren aan het publiek.
Deze eerste fles Ne Oublie heeft een bijzonder plekje gekregen in het food walhalla van Nederland. Hij wordt in een speciale vitrine geplaatst bij de World of Drinks, zodat alle bezoekers van de Markthal deze bijzondere port kunnen aanschouwen.
Vanaf vandaag is Ne Oublie zeer beperkt in Nederland te verkrijgen via Wijnkring. Indien u meer informatie wilt over beschikbaarheid neem dan contact op met Marjolein van Meir: m.van.meir@verbunt.nl.
Achtergrond informatie over Ne Oublie: De familie Symington, eigenaren van Graham’s, presenteert ‘Ne Oublie’. Een unieke wijn uit 1882, het jaar dat overgrootvader Andrew James Symington in Portugal aankwam.
Tussen de vele duizenden vaten Port in de Graham’s Lodge lagen al die tijd 3 vaten apart. Uit één van deze vaten zijn nu, na 130 jaar, 656 individueel genummerde flessen gebotteld in een speciaal voor deze Portwijn ontworpen karaf.
Deze kristallen karaf met Sterling Silver dat het glaswerk siert, wordt geleverd in een exclusieve lederen kist die is ontworpen door de Engelse lederproducent Smythson’s.
De naam verwijst naar het Graham’s Motto Ne Oublie: opdat wij niet vergeten.
De andere twee vaten worden toevertrouwd aan de volgende generatie, die zelf mag bepalen wat ermee gedaan wordt, maar niet eerder dan in 2025.

Dit bericht is geplaatst in importeurs, Nieuws met de tags , , . Bookmark de permalink.