Wines of Uruguay: Grote wijnproeverij op 13 maart 2015 in Amsterdam

wines_uruguay

14 verschillende wijnproducenten aanwezig met brede range druivenrassen en wijnstijlen

In samenwerking met Wines of Uruguay en Master of Wine Cees van Casteren vindt op vrijdag 13 maart een bijzondere wijnproeverij plaats voor importeurs, horeca en wijnjournalisten. Er zijn zeker 14 wijnmakers aanwezig om Nederland kennis te laten maken met de bijzondere wijnen uit dit land. In totaal zijn meer dan 70 wijnen te proeven, verdeeld over bekende en lokale druivenrassen. Dit jaar hebben diverse wijnmakers uit Uruguay maar liefst 14 medailles gewonnen op de Vinalies Internationales in Parijs.

Deelname / inschrijven

De proeverij vindt plaats op vrijdag 13 maart van 10.30 tot 14.00 uur in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Toegang is gedurende de hele dag gratis voor alle wijnprofessionals werkzaam bij importeurs, in de horeca of media. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door een email te sturen naar info@pitchpr.nl. Tijdens de proeverij hebben de bezoekers de mogelijkheid een workshop van Cees van Casteren bij te wonen.

Vinalies Internationales Awards 2014

Diverse wijnen uit Uruguay vielen dit jaar in de prijzen bij de Vinalies Internationales in Parijs, in totaal kregen 14 wijnen een medaille (vier goud en tien zilver). Vinalies is het enige internationale wijn concours waar buitenlandse wijnen meer vertegenwoordigd zijn dan de nationale Franse wijnen (3500 wijnen uit 41 wijnen, waarvan 1578 uit Frankrijk). De wijnen uit Uruguay werden hier beloond met 11.4% van het totaal aantal gouden medailles en met 28.6% van de zilveren medailles; 40% van de totaal gevallen medailles. Deze percentages geven een geweldige prestatie aan voor de wijnen uit Uruguay, met druivenrassen als de Tannat, maar ook meer bekende rassen als Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay en Sauvignon Blanc.

Over Wines of Uruguay

Wines of Uruguay is de overkoepelende organisatie van de Association of Exporting Wineries en de Association of Wine Tourism en heeft drie hoofddoelen: de verspreiding en promotie van wijnen in het buitenland; de toename van de productie van de kwaliteitswijnen; en de promotie van wijntoerisme. Om deze doelen te bereiken, worden de projecten uitgevoerd in samenwerking met de INAVI (Nationaal Wijn Instituut) en andere brancheorganisaties in deze bedrijfstak. 

Wijnen uit Uruguay krijgen ondersteuning van het ministerie van toerisme en van Uruguay XXI. De deelnemende wijnhuizen vertegenwoordigen meer dan 90% van de totale uitvoer van de Uruguayaanse wijnen van hoge kwaliteit en vertegenwoordigen alle wijnregio’s uit het land.

Dit bericht is geplaatst in importeurs, Nieuws met de tags , . Bookmark de permalink.