Onbetwiste hotspot voor non food retail
Met de focus op een actueel productaanbod, trends, gastvrijheid en veel beleving introduceren grote merken in de detailhandel op de Voorjaarsbeurs van zondag 8 tot en met dinsdag 10 maart het nieuwste aanbod binnen de non food retail branche. Inspirerende beurslocatie is de totaal vernieuwde en heringerichte Trade Mart in Utrecht. Meer dan ooit de onbetwiste hotspot voor innovatie, inspiratie, oriëntatie, kennisuitwisseling en duurzame klantenrelaties.
Totale renovatie
In het razendsnel veranderende retail landschap verandert Trade Mart mee, zowel online met Trademart.nl als fysiek. Het toonaangevende, permanente handelscentrum van de Jaarbeurs is met de totale metamorfose een nieuwe weg ingeslagen en wordt tijdens de Voorjaarsbeurs feestelijk heropend. Trade Mart verbindt inkopers met de juiste leveranciers en is een bron van kennis om handel te bevorderen. Het aanbod van de vaste deelnemers en de liefst 151 gastexposanten wordt overzichtelijk gepresenteerd in specifieke segmenten, verdeeld over vijf etages van het Beatrixgebouw.
Extra voordeel
Trade Mart is trendsettend en verrast de detaillist met een hoogwaardig, stijlvol en divers aanbod. Importeurs, fabrikanten en groothandelaren presenteren hun nieuwste collecties en trends. Bezoekers kunnen extra voordeel halen uit waardevolle tips en adviezen van branche experts, trendwatchers en stylisten. Even bijkomen en bijpraten kan op een van de terrassen op de vloeren, met overal DJ-boots van Sublime FM voor sfeervolle muziek als extra impuls voor de handelsactiviteiten.
Thema ‘Utrecht’
Thema van de Voorjaarsbeurs is ‘Utrecht’ met als motto ‘Sluit Utrecht in je hart’. Utrecht is één van de meest veelzijdige retail steden in Nederland. Per etage geven prominente detaillisten uit de Domstad hun collega-winkeliers exclusieve achtergrondinformatie over hun retail successen. Speciaal voor de beursbezoekers heeft de VVV een wandelroute langs de Utrechtse highlights samengesteld met na afloop een heerlijk driegangen diner.
Trade Mart | Jewels & Watches
Jewels & Watches, de eerste etage van Trade Mart, is het exclusieve domein voor juweliers, goudsmeden, horlogemakers en afficheert zich met recht als het inkoopcentrum voor de juwelier in de Benelux. Het oogstrelende aanbod is en blijft internationaal met gerenommeerde Italiaanse merken zoals Rebecca, Pesavento en Diva Gioielli, dat al veertig jaar bekendheid geniet. Regelrechte primeur zijn de sieraden van Daniel Vior – Barcelona, prachtig gevormd en veelal in voorjaarstinten. De vaste vloer heeft een kleine 70 deelnemers. De 23 trotse gastexposanten presenteren zich in het compleet volgeboekte PLAZA. Internationale exposanten zijn afkomstig uit Denemarken, Oostenrijk, Duitsland, Engeland, Spanje en België.
Irene van de Laar
Op maandag kunnen bezoekers van Jewels & Watches de voormalig presentatrice, actrice en model Irene van de Laar ontmoeten in de stand van Casa Jewelry, waar zij haar collectie ‘Irene van de Laar by Casa Jewelry’ onder de aandacht brengt. Nog een nieuwe exposant is Christina Jewelry & Watches. Hoofddesigner en eigenaresse van dit Deense horloge- en sieradenbedrijf Christina Hembo is op zondag en maandag aanwezig. Zij ontwierp onder meer de horloges van de koningin en prins van Denemarken. Traditiegetrouw presenteert een zestal goudsmeden op Jewels & Watches hun unieke collecties tegenover de stand van de Federatie Goud en Zilver, een extra omlijsting van het stijlvolle aanbod op deze etage. De lekkere hapjes op de etage worden bereid door chef-kok Armando.
Trade Mart | Fashion World
Een van de vernieuwingen op de verbouwde tweede verdieping Fashion World, die een complete metamorfose heeft ondergaan, is een high fashion Plein met hippe accessoires. Trends en ontwikkelingen staan centraal. De beursorganisatie is trots op merken als DRKS, Toscana Pulseras, Loueven en Sundress. Het gevarieerde aanbod is nu onderverdeeld in mode accessoires, horloges, bijoux, fashion, tassen en lederwaren, reisartikelen, bagage en toeleveranciers. Fashion World telt veel nieuwe gastexposanten met direct aan gangpad F op één rij vijf stijlvolle tassen- en lederwarenmerken bij elkaar. Nieuwkomers als vaste exposant zijn Dansk Smykkekunst, My Tutti, Chabo Bags & Priddy.
Het aanbod op is primair afgestemd op bezoekers van damesmode- en modezaken, accessoireswinkels en boetieks, tassen-, lederwaren- en bagage speciaalzaken, designers, lifestyle en cross-channel winkels, beauty- en schoonheidssalons, drogisterijen, webwinkels en, niet te vergeten, trendjuweliers. ‘Streetview van Utrecht’ Personal shopper en styliste Mara Stevelmans nam het initiatief voor een bijzondere presentatie op Fashion World. Altijd op zoek naar de nieuwste trends bezocht zij Utrecht met fototoestel en videocamera, resulterend in ‘De Streetview van Utrecht’. Een intrigerend project dat de bezoekers van Fashion World als eersten kunnen aanschouwen.
Trade Mart | Kitchen & Dining
Kitchen & Dining op de derde etage is het podium voor alle sterke merken op het gebied van koken. Om plaats te bieden aan alle deelnemers is deze verdieping niet alleen vernieuwd maar ook vergroot. Ook hier tal van nieuwe toonaangevende gastexposanten. Veel activiteiten bij Kitchen & Dining, zoals live cooking van de Utrechtse chef Menno Elbers en demonstraties van Magimix met de winnaar van ‘Heel Holland Bakt’ Menno van Heel. Spiegelau houdt voor de kenners een bierproeverij. Het aanbod op Kitchen & Dining bestaat uit kookartikelen, potten en pannen, snijwaren/messen, elektrische apparaten, glaswerk, huishoudelijke artikelen en gedekte tafel, delicatesse, food, koffie en thee, tafelen, boeken en media. Interessant voor inkopers van kook- en lifestylewinkels, home en living, grootwarenhuizen in midden en hoog segment, tuincentra, gespecialiseerde horeca, tuincentra, design- en delicatessenwinkels, koffie-theehuizen en elektrozaken.
Ondernemers Plaza
Het Ondernemers Plaza op de derde etage verenigt een selecte groep bedrijven met diensten en innovatieve oplossingen voor de retail. Zo geeft Posmanager informatie over winkelmanagement en helpt Stichting Ondernemersklankbord bedrijven om problemen op divers gebied op te lossen door uit eigen ervaring advies te geven.
Trade Mart | Home & Living
Detaillisten hebben echt iets gemist als zij tijdens de Voorjaarsbeurs geen bezoek brengen aan Home & Living op de vierde etage met een groot aanbod prachtige woonaccessoires en -artikelen in een industriële entourage. Klein meubelen, verlichting, tuinaccessoires, behang- en wanddecoratie, cadeau en gift artikelen, kerstverlichting, bad-, bed-, keukenlinnen en designboeken. Nieuwe vaste exposanten op deze etage zijn Cereria Terenzi, Ipuro, Lorento, Rasteli, MAP Publishing en Silkeborg.
Trade Mart | Kids Universe
Regelrechte primeur voor Trade Mart is het segment Kids Universe. Een nieuw totaalconcept op de vijfde etage met pure kids lifestyle voor baby, peuter, kleuter en tieners tot twaalf jaar. Een creatief en exclusief aanbod in vier ‘werelden’ als heldere afspiegeling van de ontwikkelingsfases van de jeugd. Met inbreng van 31 gastexposanten. De bezoekersdoelgroepen zijn zeer gevarieerd, van babywinkels, drogisterijen, kinderdagverblijven en boekwinkels tot schoenenwinkels, dierentuinen en vakantieparken, te veel om op te noemen.
Michiel Das
Michiel Das, eigenaar van het marketingbureau Kids Circle, dat zich richt op bedrijven en merken in de kidsbranche geeft op Kids Universe tips en adviezen voor optimaal ondernemen in het veranderende retail-landschap. Aan de orde komen het voeren van passende concepten, samenwerken met merken, meer doen met de winkelvloer, connecten met de klanten via social media en het testen van nieuwe ideeën met een pilot en feedback van de clientèle.
De Voorjaarsbeurs van Trade Mart is uitsluitend toegankelijk voor vakbezoekers. Voor meer informatie, toegangsregeling en openingstijden zie www.trademartutrecht.nl