Wijnjournaal.nl

FAT bastard, een goede lobbes in de fles

door | 7 jul 2015 | importeurs, Nieuws

nhz6_fatbastardroundhippo

FAT bastard, verkrijgbaar sinds 1998 op de Nederlandse markt, is intussen de referentie voor “fun merken” geworden. Het gehele assortiment bestaat uit 8 toegankelijke wijnen, met een eigen identiteit en herkenbaarheid die staan voor een prima kwaliteit en een vleugje humor. Het nijlpaardje op het etiket symboliseert een dikke vriend en een goede lobbes en dat is wat deze wijn wil zijn. Hij heeft al vriendjes gevonden in meer dan 20 landen met 2,5 miljoen verkochte flessen. Historisch gezien is hij zeer populair in de VS en Canada, maar vindt steeds meer maatjes in zowel Europa als Azië.
nhz6_aricaibdream

FAT bastard zet zich ook in voor zijn familie in Afrika. Door het steunen van IBREAM, een organisatie die zich bezighoudt met het behoud en bescherming van bedreigde Afrikaanse zoogdieren, is hij betrokken bij de instandhouding van de dwergnijlpaarden in Ivoorkust. Het verlies van deze soort zou niet alleen een groot verlies zijn voor de planeet, maar vooral voor de lokale West-Afrikaanse gemeenschappen die voor hun milieu en levensonderhoud afhankelijk zijn van de unieke lokale fauna. Het team van IBREAM verricht pionierswerk in dierentuinen en in het wil om de met uitsterving bedreigde dwergnijlpaarden te behouden.

Om meer bekendheid te geven aan dit goede doel, vindt men aan elke fles van FAT bastard (Chardonnay 2014 en Merlot 2013) bij Albert Heijn een halslabel met informatie over de samenwerking. Klanten kunnen eenvoudig via een QR code naar www.ibream.fatbastard.eu surfen.

FAT bastard helpt IBREAM om het dwergnijlpaard te beschermen door middel van financiering van een deel van hun ambitieuze projecten zoals educatieve programma’s voor jonge Afrikanen, herstel van de natuurlijke habitat en educatie over reproductieve biologie.

“Al van jongs af aan was ik gepassioneerd door de bescherming van wilde dieren op aarde. De dieren die bedreigd worden door de mens verdienen het dat we strijden voor hun behoud. Ik ben ervan overtuigd dat we dit samen kunnen doen voor de dwergnijlpaarden! Ik ben dankbaar voor de samenwerking met FAT bastard om de boodschap te verspreiden! Samen kunnen we het verschil maken voor het dwergnijlpaard. Vergeet niet: uw donatie, ongeacht de hoogte, helpt om het dwergnijlpaard een toekomst te bieden.”

nhz6_ibdream
Monique Paris, universitair hoofddocent – Research and Conservation Program Director IBREAM – www.ibream.org

Meer nieuws

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

In 2025 gaat een nieuw jaar van de Europese campagne voor Sherry Wijnen van start. Deze campagne informeert zowel consumenten als professionals over de kwaliteitswijnen uit de Sherry-regio. Onderdeel van deze campagne is de Sherry Academy, een online en...

Lees meer
Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Van L naar R: Maryna Calow (WoSA), Michiel du Toit (Hillebrand Gori), Charmaine Swanepoel (DHL), Siobhan Thompson (WoSA), (Hillebrand Gori) and Francois Malherbe (DHL) De grootste wijnbeurs van het zuidelijk halfrond Wines of South Africa (WoSA) kondigt met trots de...

Lees meer
BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

Bottega Prosecco Bar expands its presence to Switzerland with a new venue in partnership with the Lagardere group at Basel International Airport. The facility was opened on 29 November, a date close to the Christmas holidays and the peak of transits at the Swiss...

Lees meer
Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Co-founder: Alexandre Haggai (links in de pagina Co-founder Clément Benoit) Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs die €105 miljoen aan financiering heeft opgehaald, gaat officieel van start gaat in Nederland. Het doel is restaurateurs te ondersteunen bij het...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix