Nederlandse wijnbranche lanceert campagne Wim over Wijn

Lancering Wim campagne 8 oktober_ 2015

Den Haag, 8 oktober 2015 – In Internationaal Perscentrum Nieuwspoort is vandaag de Wim-campagne gelanceerd. De KVNW (Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren) heeft zich eerder dit jaar aangesloten bij het internationale platform Wine in Moderation (WiM). De Wim-campagne wil Nederlandse consumenten inspireren en informeren over verantwoorde wijnconsumptie en onverantwoorde alcoholconsumptie tegengaan. Centrale boodschap daarbij is: geniet van wijn, maar drink met mate. De lancering van de Wim-campagne vond plaats in aanwezigheid van George T.D. Sandeman, president van WiM. Inmiddels zetten de eerste KVNW-leden Wim in bij hun communicatie met klanten over verantwoord genieten. In de komende tijd gaan consumenten Wim steeds vaker tegenkomen; in de media, op websites en op wijnetiketten en winkelmateriaal. Vanaf vandaag kunnen consumenten voor tips om op een verantwoorde manier te genieten van wijn terecht op wimoverwijn.nl.

Peter van Houtert, voorzitter KVNW: “Met de Wim-campagne laten we zien dat met mate drinken en genieten van wijn heel goed samengaan. Daarmee sluiten we aan bij de reeds breed geaccepteerde boodschap: Geniet, maar drink met mate. De wijnbranche neemt zo het voortouw in het stimuleren van verantwoorde wijnconsumptie en het voorkomen van onverantwoorde consumptie. De Wim-campagne is een voorlichtingscampagne waarin de wijnbranche zelf een actieve rol speelt. De campagne zal in de komende jaren steeds breder worden uitgerold. Vanaf vandaag gaat de wijnbranche Wim inzetten in haar communicatie en gaat zo het gesprek aan over verantwoorde consumptie. Met tips waarmee we willen inspireren in plaats van beleren. De boodschap wordt daarom gebracht door een sympathieke ambassadeur: Wim. Het gedachtegoed van Wim zal ook worden ingezet in het Nederlandse wijnonderwijs.”

George T.D. Sandeman, internationaal president van WiM: “Ik ben blij dat de Nederlandse wijnbranche zich aansluit bij het internationale Wine in Moderation initiatief. Met de Wim-campagne sluit de KVNW aan op de Nederlandse situatie en de manier waarop Nederlandse consumenten omgaan met wijn.”

Wimoverwijn.nl
Op de website wimoverwijn.nl kunnen zowel echte wijnliefhebbers als mensen die soms een glaasje wijn drinken terecht voor tips om op een verantwoorde manier te genieten van wijn. Nederlanders worden zich steeds meer bewust van een gezonde levensstijl. Gezond eten is belangrijk, net als veel bewegen en tijd voor ontspanning. Matige wijnconsumptie kan een onderdeel zijn van een gezonde levensstijl. Wijn is bij uitstek een genietproduct maar het is goed om bewust te zijn van de alcohol in wijn. Wijn is juist een product dat tot zijn recht komt als men het met aandacht drinkt.

Wim-pioniers
Een doorsnede van de wijnsector gaat in de komende periode verkennen op welke manieren Wim-uitingen het beste gebruikt kunnen worden. Deze groep van pioniers bestaat o.a. uit Jumbo Supermarkten, grote importeurs als Delta Wines, Verbunt en Vinites en diverse kleinere wijnhandelaren met verkooppunten. Met de ervaringen van de pioniers wordt de campagne in de komende jaren steeds breder uitgerold.
Online zal de campagne worden verspreid via de eigen website wimoverwijn.nl, facebook en banners op websites van de leden van de KVNW en landelijke consumentenmedia.

Dit bericht is geplaatst in importeurs, Nieuws. Bookmark de permalink.