Wijnspeciaalzaken actie Vive l’Alsace Top 3 is bekend!


Vins d’Alsace selecteert nieuwe #AlsaceAmbassadors! De strijd om deze titel vindt dit voorjaar plaats op de winkelvloer van 40 Nederlandse wijnspeciaalzaken. Deze week werd door een jury van sommeliers met de titel #AlsaceAmbassador de top 3 gekozen.

De volgende wijnspeciaalzaken hebben de meest creatieve invulling aan de actie gegeven en zijn nog in de race voor de eerste plaats:

Bosman Wijnkopers uit Den Haag
Wijnkoperij Henri Bloem Breda
Wijnkoperij van Bilsen uit Tilburg

Vive l’Alsace actie
Wijnspeciaalzaken werden uitgedaagd om hun Alsace wijnen op originele wijze uit te lichten. De wijnregio biedt hiervoor volop inspiratie: kleurige vakwerkhuizen, rood geblokte tafelkleden, ooievaars, bloembakken vol geraniums en de bekende roemerwijnglazen met de groene voet. Er is geen andere wijnstreek met zoveel authentieke kenmerken! En dat blijkt ook duidelijk uit de inzendingen van de 40 wijnspeciaalzaken.

Inzendingen
Wijnspeciaalzaken verspreid over het hele land brengen met behulp van het toegestuurde promotiemateriaal en hun eigen creativiteit hun Alsace wijnen onder de aandacht. Vele Alsace proeverijen en zelfs diners met asperges, maar ook met Flammkuchen en kazen worden georganiseerd. Van radio-interviews tot filmpjes en originele acties als de ‘Vroege Ooievaar Actie’ en de ‘Elz(t)as’ werden bedacht.
Authentieke thema’s in een modern jasje is waar het bij de meeste activiteiten om draait.
De uiteindelijke top 3 tilt door een eigen twist de regio duidelijk naar een hoger niveau: het niveau dat de Alsace verdient.

Finale
Op 17 mei bezoeken Sharon van Lokhorst van Winelife en Ronald de Groot van Perswijn de top 3. Het wordt een feestelijke tour, geheel in Alsace stijl. Behalve eeuwige roem als #AlsaceAmbassador wint de top 3 regionale mediapakketten bij Nu.nl in verschillende groottes.

Dit bericht is geplaatst in importeurs, Nieuws. Bookmark de permalink.