Wijnjournaal.nl

Wijnkoperij Henri Bloem Breda wint Vive l’Alsace

door | 2 jun 2017 | importeurs, Nieuws, Redactie


Wijnkoperij Henri Bloem Breda verovert de eerste plek van de winkelactie ‘Vive l’Alsace’. Op een mooie tweede en derde plaats zijn Wijnkoperij van Bilsen uit Tilburg en Bosman Wijnkopers in Den Haag geëindigd. Sharon van Lokhorst van Winelife en Ronald de Groot van Perswijn bezochten de top 3. Tijdens deze feestelijke tour in Alsace stijl zijn alle 3 de winnaars tot Alsace Ambassadeur bekroond.

Henri Bloem Breda
De winnaar wist met een eigen twist de regio duidelijk naar een hoger niveau te tillen: het niveau dat de Alsace verdient. Naast hun uitgebreide assortiment Alsace wijnen organiseerden zij Alsace diners met asperges, een Franse avond met chansons, Franse film, proeverij én een meet & greet met de wijnmaker.
Eigenaar Tom Leussink zit midden in een Alsace hoogseizoen: “We verkopen heel veel Alsace wijnen bij de asperges, voornamelijk Pinot Blanc, maar er zijn ook liefhebbers van Pinot Gris of Gewurztraminer.” Hij is groot liefhebber van de Alsace wijnregio: “Ik ben twee keer in de Alsace geweest. Ik vind het een van de mooiste gebieden van Frankrijk qua cultuur, gastvrijheid en gastronomie.”

Vive l’Alsace actie
Vins d’Alsace daagde 40 wijnspeciaalzaken verspreid door het land uit om hun Alsace wijnen op originele wijze uit te lichten. De wijnregio biedt hiervoor volop inspiratie: kleurige vakwerkhuizen, rood geblokte tafelkleden, ooievaars, bloembakken vol geraniums en de bekende roemerwijnglazen met de groene voet. Er is geen andere wijnstreek met zoveel authentieke kenmerken. En dat blijkt ook duidelijk uit de inzendingen van de 40 wijnspeciaalzaken.

Inzendingen
Wijnspeciaalzaken brachten met behulp van het toegestuurde promotiemateriaal en hun eigen creativiteit de Alsace wijnen uit hun assortiment onder de aandacht van hun klanten. Ook in de komende weken staan er nog veel activiteiten op het programma. Alsace proeverijen en zelfs diners met asperges, maar ook met Flammkuchen en kazen worden georganiseerd. Authentieke thema’s in een modern jasje is waar het bij de meeste activiteiten om draait.

foto: Eigenaar Tom Leussink en zijn vriendin met Ronald de Groot van Perswijn (links) en Sharon van Lokhorst van Winelife (midden)

Meer nieuws

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

In 2025 gaat een nieuw jaar van de Europese campagne voor Sherry Wijnen van start. Deze campagne informeert zowel consumenten als professionals over de kwaliteitswijnen uit de Sherry-regio. Onderdeel van deze campagne is de Sherry Academy, een online en...

Lees meer
Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Van L naar R: Maryna Calow (WoSA), Michiel du Toit (Hillebrand Gori), Charmaine Swanepoel (DHL), Siobhan Thompson (WoSA), (Hillebrand Gori) and Francois Malherbe (DHL) De grootste wijnbeurs van het zuidelijk halfrond Wines of South Africa (WoSA) kondigt met trots de...

Lees meer
BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

Bottega Prosecco Bar expands its presence to Switzerland with a new venue in partnership with the Lagardere group at Basel International Airport. The facility was opened on 29 November, a date close to the Christmas holidays and the peak of transits at the Swiss...

Lees meer
Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Franse Foodtech-gigant lanceert in Nederland 

Co-founder: Alexandre Haggai (links in de pagina Co-founder Clément Benoit) Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs die €105 miljoen aan financiering heeft opgehaald, gaat officieel van start gaat in Nederland. Het doel is restaurateurs te ondersteunen bij het...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix