Nederlandse wijnhandelaren bereiden consumenten campagne voor

Leidschendam, 15 juli – De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) bereidt een consumenten campagne voor gericht op het verantwoord genieten van wijn. Deze campagne is gebaseerd op de principes van het internationale platform Wine in Moderation. Wine in Moderation liet vandaag in een persbericht weten verheugd te zijn met de participatie van de Nederlandse wijnsector.

Om lid te kunnen worden van Wine in Moderation heeft de KVNW eerder dit jaar een verzoek ingediend. Wine in Moderation telt met de toelating van de KVNW 15 leden en 3 waarnemende leden. Alle deelnemende organisaties dragen bij aan het verminderen van alcohol gerelateerde problemen. Binnen de WIM Association zijn inmiddels meer dan 20 landen vertegenwoordigd. Naast wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en zelfregulering van alcoholreclames richt Wine in Moderation zich op het stimuleren van verantwoorde wijnconsumptie en wijst ze tegelijkertijd op de risico’s van overmatig of verkeerd gebruik van wijn.

De voorzitter van de KVNW, de heer Peter van Houtert: “De KVNW heeft zich altijd sterk gemaakt voor verantwoorde wijnconsumptie. Zo waren we één van de oprichters van de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) en staan we aan de wieg van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. Er is in toenemende mate aandacht voor onverantwoorde alcoholconsumptie. Ook de KVNW wordt aangesproken op haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Wij vinden verantwoorde wijnconsumptie erg belangrijk en willen ons daarvoor ook inspannen. Daarom sluiten we ons aan bij Wine in Moderation en starten we in oktober met een consumenten campagne.”
Op 8 oktober 2015 vindt in Den Haag de lancering van de campagne plaats. Deze campagne is gebaseerd op de principes van het Wine in Moderation Programma. Wel heeft de KVNW zich voorgenomen om de uitingen te laten aansluiten bij de Nederlandse context.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.