Stevige uitbreiding wijn- en foodportfolio TOT-PR

TOTpr_logo

Het Rotterdamse TOT Public Relations verzorgt vanaf dit najaar de promotie voor vier nieuwe wijnaccounts: Beaujolais, Côtes du Rhône, Gigondas én het Zuid-Afrikaanse wijnmerk Bellingham. Eerder dit jaar zijn Swiss Cheese Marketing en Emmi Benelux al klant geworden van het bureau.

“We zijn bijzonder trots op deze successen. Ons huidig portfolio levert daarmee steeds vaker interessante kruisbestuivingen op voor onze klanten”, aldus interim directeur Anouk Heida. “Nu is de combinatie van wijn en kaas een klassieker, maar denk ook aan gezamenlijke workshops, deelname aan evenementen, gezamenlijke input naar de pers. Kortom: we proberen zoveel mogelijk win-win situaties te creëren voor onze klanten.”

Beaujolais kiest weer voor TOT-PR
Na een Europese aanbesteding kiest Inter Beaujolais voor TOT-PR. Voor een periode van drie jaar verzorgt TOT-PR wederom de promotie van de wijnen uit de Beaujolais in Nederland. De aanpak richt zich voornamelijk op het versterken van de naamsbekendheid van Beaujolais onder consumenten en het verbeteren van het imago als kwaliteitswijn.

Rood versus wit
TOT-PR verzorgt al langer de generieke promotie van wijngebieden Alsace en Rueda, die voornamelijk witte wijn produceren. Door de toevoeging van drie voornamelijk rode wijn producerende regio’s (Beaujolais, Côtes du Rhône en Gigondas) aan het portfolio beschikt TOT-PR over een stevig wijnportfolio. Naast regio’s wordt met het Zuid-Afrikaanse Bellingham ook het individuele merkenportfolio verder uitgebreid.

Innovatie
De wijnpromotie is aan verandering onderhevig. De consument heeft bijna altijd een schermpje binnen handbereik voor snelle toegang tot informatie en het delen van meningen en bevindingen. Dit betekent dat de promotie-aanpak creatief, innovatief en vooral ook sociaal moet zijn. Creatieve campagnes en promotieactiviteiten op social media vervangen steeds vaker de traditionele wijnproeverijen. Zo volgt er dit najaar voor Côtes du Rhône nog een onderscheidende actie voor professionals. Voor Bellingham loopt er een prikkelende consumentenwedstrijd op Facebook: de Wild van Bellingham Challenge.

TOT Public Relations
TOT-PR is hét PR en communicatiebureau voor producten, merken en bedrijven in food, drinks en lifestyle. Met veel trots en toewijding werkt TOT-PR voor een divers klantenbestand in binnen- én buitenland, waaronder Rueda, Alsace, Vinadeis, Languedoc, Jules Destrooper, Emmi, Swiss Cheese Marketing en Riso Gallo. Het bureau heeft een unieke kennis van de wijn- en foodmarkt, in zowel Nederland als België. www.totpr.nl

Dit bericht is geplaatst in Nieuws met de tags , . Bookmark de permalink.