OTIMA10 Maakt port voor een jongere doelgroep toegankelijk

door | 21 jun 2013 | Nieuws

OTIMA 10 met ijs

Port. Kenners weten de kwaliteit veelal te waarderen, maar hoe maak je het ook voor de jongere generatie interessant? Pogingen om met een rosévariant mee te liften op de hype van roséwijnen zijn niet echt van de grond gekomen. Warre’s, een van de oudste Porthuizen van Britse origine in de Dourovallei, pakte het anders aan.

Een merknaam waar goed over nagedacht is.

Hoe krijg je een jongere generatie aan de port? Als het gaat om de ‘klassieke’ beleving die jongeren hebben rond port, dan moet je daar iets aan doen. Warre’s heeft daar goed over nagedacht en zet met OTIMA 10 iets geheel anders op de markt. Niets klassieks aan. Integendeel. Helemaal van deze tijd. Strakke verpakking – en dito etiket. Bovendien met een intrigerende merknaam, die ook nog eens “lekker bekt”: OTIMA 10. In het Portugees betekent ótima ‘super, excellent, verfijnd’, en dat zegt precies wat het is. En de manier van drinken is ook anders: namelijk gekoeld.  On the rocks, of zelfs met een part grapefruit en frambozen. Je drinkt geen port, maar OTIMA 10 en dat geeft een heel ander gevoel.

Pedro Ferreira Leite, Market Manager: “Everything about OTIMA is different because Warre’s wanted to break the rules in order to appeal to a new generation of Port drinkers.”

OTIMA. Chill it the way you like

Verkrijgbaar bij Albert Heijn en Gall & Gall in het portschap. Adviesprijs: ± € 11,99.

www.otima10.nl