Wijnjournaal.nl

OTIMA10 Maakt port voor een jongere doelgroep toegankelijk

door | 21 jun 2013 | Nieuws

OTIMA 10 met ijs

Port. Kenners weten de kwaliteit veelal te waarderen, maar hoe maak je het ook voor de jongere generatie interessant? Pogingen om met een rosévariant mee te liften op de hype van roséwijnen zijn niet echt van de grond gekomen. Warre’s, een van de oudste Porthuizen van Britse origine in de Dourovallei, pakte het anders aan.

Een merknaam waar goed over nagedacht is.

Hoe krijg je een jongere generatie aan de port? Als het gaat om de ‘klassieke’ beleving die jongeren hebben rond port, dan moet je daar iets aan doen. Warre’s heeft daar goed over nagedacht en zet met OTIMA 10 iets geheel anders op de markt. Niets klassieks aan. Integendeel. Helemaal van deze tijd. Strakke verpakking – en dito etiket. Bovendien met een intrigerende merknaam, die ook nog eens “lekker bekt”: OTIMA 10. In het Portugees betekent ótima ‘super, excellent, verfijnd’, en dat zegt precies wat het is. En de manier van drinken is ook anders: namelijk gekoeld.  On the rocks, of zelfs met een part grapefruit en frambozen. Je drinkt geen port, maar OTIMA 10 en dat geeft een heel ander gevoel.

Pedro Ferreira Leite, Market Manager: “Everything about OTIMA is different because Warre’s wanted to break the rules in order to appeal to a new generation of Port drinkers.”

OTIMA. Chill it the way you like

Verkrijgbaar bij Albert Heijn en Gall & Gall in het portschap. Adviesprijs: ± € 11,99.

www.otima10.nl

 

Meer nieuws

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

De geheimen van Sherry Wijnen in 45 minuten

In 2025 gaat een nieuw jaar van de Europese campagne voor Sherry Wijnen van start. Deze campagne informeert zowel consumenten als professionals over de kwaliteitswijnen uit de Sherry-regio. Onderdeel van deze campagne is de Sherry Academy, een online en...

Lees meer
Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Wines of South Africa kondigt CapeWine 2025 aan

Van L naar R: Maryna Calow (WoSA), Michiel du Toit (Hillebrand Gori), Charmaine Swanepoel (DHL), Siobhan Thompson (WoSA), (Hillebrand Gori) and Francois Malherbe (DHL) De grootste wijnbeurs van het zuidelijk halfrond Wines of South Africa (WoSA) kondigt met trots de...

Lees meer
BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

BASEL: PROSECCO BAR AT THE INTERNATIONAL AIRPORT

Bottega Prosecco Bar expands its presence to Switzerland with a new venue in partnership with the Lagardere group at Basel International Airport. The facility was opened on 29 November, a date close to the Christmas holidays and the peak of transits at the Swiss...

Lees meer
logo svbe
logo wijncursussen.nl
logo nix