PLUS heeft de Beste Wijnafdeling van Nederland

Plus Retail, Opening Plus van der Horst, Boxtel

PLUS heeft de Beste Wijnafdeling van Nederland. Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek dat recent is uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Nielsen. PLUS werd twee jaar achtereen al door GfK uitgeroepen tot Beste Wijnsupermarkt. Ook de Wijnalmanak was zes maal eerder deze mening toegedaan.

Het hoogste rapportcijfer

In het door Nielsen uitgevoerde onderzoek onder 1.500 kopers van wijn in de supermarkt, krijgt de wijnafdeling van PLUS het hoogste rapportcijfer. De wijnafdelingen van de grootste tien supermarktketens zijn door hun klanten beoordeeld op twaalf verschillende aspecten. Zo gaven de respondenten cijfers voor onder andere het assortiment, de kwaliteit van de wijn, maar ook voor deskundigheid van het personeel, informatievoorziening en de indeling van de wijnafdeling.

In de totaalbeoordeling van de wijnafdelingen, zijn de respondenten over het algemeen goed te spreken over de kwaliteit, prijs en beschikbaarheid van de wijnen. Uit de cijfers blijkt dat er één retailer is die op elf van de twaalf onderzochte aspecten de hoogste rapportcijfers krijgt, namelijk PLUS.

Wijnkoper waardeert deskundigheid bij PLUS

Over het algemeen zijn kopers van wijn minder positief over deskundigheid van het personeel in supermarkten. Het kiezen van een wijn is voor veel consumenten lastig. PLUS speelt hier wél goed op in, want als het gaat om informatie over wijn en de deskundigheid van het personeel, scoort de retailer bovengemiddeld. De wijnafdeling van PLUS scoort daarnaast het hoogst op onder andere kwaliteit van de wijnen, maar ook op zoekgemak, inrichting en overzichtelijkheid.

Alexandra Pouderoyen, wijninkoopster van PLUS: “We werken er al jaren aan om de consument een mooie wijnbeleving en een goede service te bieden. Wijnadviseurs op de winkelvloer, een maandelijkse wijnnieuwsbrief, touchscreen bij het schap en aantrekkelijke aanbiedingen zijn enkele voorbeelden. Daarnaast blijven we vernieuwen. De komende periode introduceren we weer een paar mooie initiatieven op het gebied van service, assortiment en beleving. De resultaten van dit onderzoek laten zien dat onze wijnklanten waarderen wat we doen. Hier zijn we heel erg blij mee.”

Dit bericht is geplaatst in Nieuws met de tags , , , , . Bookmark de permalink.