PLUS genomineerd voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013

KVB logo

PLUS is de klantvriendelijkste supermarkt van Nederland. Dat blijkt uit de nominatie van PLUS voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013 eind augustus. PLUS is de enige supermarkt onder de tien genomineerde bedrijven.

Het is de zevende keer op rij dat de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland plaatsvindt. MarketResponse, het bureau dat het onderzoek uitvoert, bracht PLUS tijdens een verrassingsbezoek op de hoogte van de nominatie. Bekijk hier de video. PLUS is blij met deze nominatie en ziet het als een bevestiging dat zij op de goede weg is om de beste servicesupermarkt van Nederland te worden.

In het onderzoek beoordeelden respondenten de klantvriendelijkheid van bedrijven op 6 klantvriendelijkheidscriteria: wees beschikbaar als de klant daarom vraagt; maak de belofte die je in reclame maakt waar; doe niet moeilijk over formaliteiten (als de klant wil ruilen); geef fouten toe en los ze op juiste wijze op; val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken bij de klant.

Aandacht is merkwaarde

Op dinsdag 24 september wordt bekend gemaakt wie zich het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2013 mag noemen. Het thema van dit jaar is oprechte betrokkenheid. PLUS ziet de uitslag dan ook vol vertrouwen tegemoet, want één van de merkwaarden van PLUS is namelijk ‘Aandacht’. En voor PLUS is dit aandacht die vanuit het hart komt, aandacht voor haar klanten, voor de producten én voor haar medewerkers.

 

Beste Wijnafdeling

In juli bleek uit een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Nielsen al dat consumenten ook zeer tevreden zijn over de wijnafdeling van PLUS. In dit onderzoek onder 1.500 kopers van wijn in de supermarkt, kreeg de wijnafdeling van PLUS het hoogste rapportcijfer. Wijnkopers waarderen de deskundigheid van het personeel bij PLUS en de informatie over wijn bovengemiddeld. Daarnaast scoort de wijnafdeling van PLUS het hoogst op onder andere kwaliteit van de wijnen, zoekgemak, inrichting en overzichtelijkheid. PLUS werd twee jaar achtereen al door GfK uitgeroepen tot Beste Wijnsupermarkt. Ook de Wijnalmanak was zes maal eerder deze mening toegedaan.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws, Redactie. Bookmark de permalink.