VinoVision Parijs: dé nieuwe internationale wijnbeurs van Noord-Franse wijnen in Parijs

KLein wit persbericht

AMSTERDAM, 24 maart 2016 – Eindelijk krijgt Paris zijn eigen grote professionele wijnbeurs, waarbij de rijkdom en het potentieel van de Noord-Franse wijn in de spotlights zullen staan: VinoVision. Het is de eerste keer dat de organisaties van wijnprofessionals de handen ineen slaan om een zogenaamde ‘Grand Salon du Vin’ te organiseren in Parijs.

De interprofessionele organisaties van Vins du Val de Loire, Centre-Loire, Bourgogne en het Syndicat Général des Vignerons de la Champagne hebben zich voor de gelegenheid aangesloten bij samenwerkingsverband COMEXPOSIUM om VinoVision mogelijk te maken. Andere Noord-Franse wijngebieden zijn tevens uitgenodigd om zich aan te sluiten bij dit initiatief.

De genoemde wijngebieden hebben als gemene deler dat zij wereldwijd bekend staan om de Champagne, de sprankelende witte kwaliteitswijnen en de plezierige en gastronomische rode en rosé wijnen. Ook hebben Noord-Franse druivenrassen als chardonnay, chenin, de pinots, cabernets – en vele anderen – internationale allure.

VinoVision wordt een jaarlijks terugkerend evenement, op menselijke schaal, dat georganiseerd zal worden in hal 4 van de Porte de Versailles (15 000m²). Voor de eerste editie, van 12 tot 14 februari 2017, worden 650 exposanten en 10.000 bezoekers verwacht.

Over COMEXPOSIUM
COMEXPOSIUM Group, een van de wereldleiders in het organiseren van evenementen, is betrokken bij meer dan 170 B2C en B2B events, binnen 11 sectoren (o.a. food, landbouw, mode, staatsveiligheid, bouw, hightech en transport). COMEXPOSIUM verwelkomt jaarlijks 45.000 exposanten en meer dan 3 miljoen bezoekers in 26 landen wereldwijd.

Dit bericht is geplaatst in Internationaal, Nieuws. Bookmark de permalink.