Ribera del Duero: “Pitch PR voor promotie op Nederlandse markt”

logo-RIBERA-DEL-DUERO_COLOR voor persmanager
Amsterdam, 8 april 2016 – Na een uitgebreide bureauoriëntatie heeft de Spaanse regio voor kwaliteitswijnen Ribera del Duero Pitch Communicatie & PR aangesteld voor het uitvoeren van PR activiteiten in Nederland. Het betreft een uitgebreide campagne om deze DO-wijnen (Denominación de Origen) onder de aandacht van professionals en consumenten te brengen. Ribera del Duero definieert Nederland hiermee als een kansrijke groeimarkt voor haar wijnen. Het gebied werd in 2012 door het prestigieuze Wine Enthusiast Magazine uitgeroepen tot ‘Wine Region of the Year’. Onlangs werd Pitch PR vermeld als ‘Most Significant PR agency in the Netherlands’ door het Meininger’s Wine Business International.

De komende maanden zal Pitch PR diverse activiteiten en proeverijen organiseren ter promotie van de wijnen uit Ribera del Duero. De activiteiten zullen onder andere bestaan uit het organiseren van (pers) bijeenkomsten, persreizen, tastings, persberichten, social media en online campagnes. Ribera del Duero wordt in Nederland voor het eerst gepresenteerd op de CuliPerslunch op 18 april in Amsterdam.

Over Ribera del Duero
Ribera del Duero, wat letterlijk oever aan de Duero (rivier in Noord-Spanje) betekent, is een van de meest gerenommeerde Spaanse wijngebieden. Het wijnbouwgebied beslaat ongeveer 22.000 hectare en ligt in het hart van Noord-Spanje, 120 kilometer boven Madrid. De gaarden liggen tussen 750 en 1000 meter boven de zeespiegel en er heerst een extreem klimaat met zeer hete zomers en ijskoude winters. Het verschil tussen dag- en nachttemperaturen is enorm. Hierdoor ontwikkelen de druiven volle en complexe aroma’s.

Over Pitch Communicatie & PR
Al meer dan tien jaar verzorgt Pitch Communicatie & PR de communicatie & PR voor organisaties in de hospitality, food en wijn. Het bureau levert full service communicatie diensten. Opdrachtgevers zijn onder andere Pays d’Oc IGP, DIAGEO, Oud Reuchlin & Boelen, New Zealand Wine, Unilever Food Solutions, Boomsma, InterLoire, HEMA en Louvre Hotels Group. Pitch PR is onder andere sponsor van de Horecava Innovation Award en partner van de CuliPerslunch. Onlangs werd Pitch PR vermeld als ‘Most Significant PR agency in the Netherlands’ door het internationale Meininger’s Wine Business International. Voor meer informatie, zie: www.pitchpr.nl

Dit bericht is geplaatst in importeurs, Nieuws. Bookmark de permalink.