Sopexa Benelux wint zes aanbestedingen.

Sopexa_Benelux

Sopexa Benelux – het marketing en communicatie-agentschap gespecialiseerd
in food, drinks & lifestyle – heeft onlangs zes nieuwe campagnes binnengehaald. Naast drie-jaarlijkse budgetten voor de Wijnen van de Côtes du Rhône, de Pineau des Charentes, Wijnen uit de Languedoc, de Provence en de Beaujolais, zijn er ook opdrachten binnengehaald voor de salades van Florette en de coöperatieve zuivelgroep EURIAL. Dit allemaal vanuit Brussel van waaruit de twee markten bediend worden : België en Nederland. Hieronder de aanvullende informatie…

Sopexa juni 2016

De Wijnen van de Côtes du Rhône
Sopexa Benelux heeft onlangs de pitch gewonnen met betrekking tot de PR in 2016 in
België voor de Wijnen van de Côtes du Rhône. Het concept omhelst een originele
samenwerking tussen een sommelier die gepassionneerd is van muziek en een DJ die
gek is op wijn. Dit heeft geleid tot de compositie van een set van vier originele
elektronische muziek-tracks geïnspireerd door vier verschillende stijlen wijn uit de Côtes
du Rhône. De playlist “ElectRhône” is in april gepresenteerd aan de pers en andere
genodigden in de “ElectRhône Bar” tijdens het belangrijkste elektronische muziekfestival
”LISTEN” in Brussel. De playlist is beschikbaar en te streamen via de volgende link. Proef
de muziek !

De Pineau des Charentes
Sopexa Benelux is zeer verheugd te kunnen aankondigen dat het de de komende drie
jaar een communicatiecampagne voor Pineau des Charentes in België zal voeren. Een
spannende opdracht waarin enerzijds de vaste klanten van Pineau des Charentes worden
getarget, traditioneel uit Brussel en Wallonië en anderzijds een nieuwe Vlaamse
doelgroep wordt aangesproken, bij uitstek een trendsettend gebied. Om breed te
communiceren zal er een communicatieplatform worden ontwikkeld met een vernieuwde
positionering en imagocampagne, om er voor te zorgen dat Pineau des Charentes in de
huidige trends en ontwikkelingen wordt verankerd. De kick-off van de campagne zal
plaatsvinden in Vlaanderen en geleidelijk zijn weg naar Brussel en Wallonië vinden. De
campagne start op het web en zal versterkt worden met acties in hippe
uitgaansgelegenheden in de grote steden. Wat u zeker niet moet missen, het grote feest
op 18 september 2016 in Brussel, ter gelegenheid van de autovrije dag…
Dit campagne draait om een originele story-telling, deze zal zich ontplooien via een
intergenerationele saga. Hoe? Mmmm, wacht u maar af… het is bijna zover…

De Wijnen uit de Languedoc
Sopexa Benelux heeft ook de aanbesteding gewonnen voor de campagne 2016-2018 in
België van het Comité Interprofessionnel des Vins du Languedoc. Een concept dat het
aanbod van wijnen uit de Languedoc vereenvoudigt en een duidelijk overzicht geeft van
de vele appellaties die de regio rijk is. Communicatie: een media-partnerschap,
proeverijen voor consumenten en acties op het verkooppunt (wijnwinkels, supermarkten
en restaurants).

De Wijnen uit de Provence
Ook is er een aanbesteding gewonnen van het Conseil Interprofessionnel des Vins de
Provence. Deze draait om de tagline « Vins de Provence, créateurs d’élégance ». In 2016
zullen we met de Wijnen uit de Provence aanwezig zijn op twee belangrijke evenementen
die passen bij de positionering van deze verfijnde wijnen, aangevuld met een mediapartnerschap en off- en online PR-activiteiten.

De betreffende evenementen zijn :
-De Brussels Urban BBQ bij DROH!ME (ex-renbaan van Bosvoorde) op
zondag 26 juni, 4 bekende chefs zullen hier een grote barbecue houden ;
-de Fashion Brunch van de « Brussels Fashion Days » op zondag 16
oktober.
De Wijnen uit de Beaujolais
Voor de komende drie jaar zal Sopexa Benelux de Wijnen uit de Beaujolais
vertegenwoordigen op de Belgische markt. Dit doen we met een nieuwe tagline « Les
Beaujolais », dit benadrukt de grote diversiteit binnen de appellaties van de Beaujolais,
Beaujolais Villages en de crus uit de Beaujolais. Het actieplan omvat :
– een media-partnerschap met een magazine
– een exclusieve aanwezigheid op het jaarlijkse gastronomische evenement
« Antwerpen Proeft »,
– de creatie en activatie van een Belgische Facebook-pagina en
– workshops in hotelscholen om de generatie van morgen klaar te stomen voor
Beaujolais…
De salades van Florette
Na een creatieve pitch heeft Sopexa Benelux de verantwoording gekregen voor de
coordinatie van de productie van de TV- en onlinespots voor het merk Florette in België
en op andere Europese markten. De productie is zojuist begonnen, een prachtige
uitdaging, we kunnen hier helaas nog niets verder over zeggen…
De Belgische kazen van Capra (EURIAL)
Eind 2009, heeft de coöperatieve zuivelgroep EURIAL de Belgische zuivelonderneming
Capra overgenomen. Om aandacht en zichtbaarheid te geven aan Capra bij de handel, is
Sopexa gevraagd een website te ontwikkelen voor het merk Capra. De site zal werkzaam
zijn vanaf het najaar 2016.

Activiteiten gecentraliseerd in Brussel
Met een sterk multicultureel team dat regelmatig samenkomt en zowel de Nederlandse
als de Belgische markt kennen, worden voortaan de agentschappen Sopexa Nederland en
Sopexa België verenigd tot één agentschap Sopexa Benelux, gevestigd te Brussel.

Sylvain Rouchy
Directeur
18 jaar evaring in communicatie
16 jaar ervaring in collectieve communicatie van Food &
Drinks op internationale markten
Opleiding : Marketing & Communication

Dimitri Riehl
Project manager
4 jaar ervaring in marketing en communicatie op de
Belgische markt.
Opleiding : INSEEC Bordeaux in Marketing des Vins et
Spiritueux.

Gregory Serruys
Project manager
9 jaar ervaring in marketing en communicatie op de
Nederlandse en Belgische markt.
Opleiding : Food & Business aan de Hogeschool van Delft.

Sébastien Bonhoure
Project manager
2 jaar ervaring in marketing en communicatie van wijn en
gedistilleerd
Opleiding : International Business – specialisatie in
gedistilleerd bij de Université des eaux-de-vie (Cognac).

Vincent Bayer
Communication Manager
20 jaar ervaring in PR in verschillende sectoren
Opleiding : Journalistiek bij de UCL (Louvain-La-Neuve)

Claude Crismer
Hoofd administratie
30 jaar ervaring in de administratie en boekhouding.
Opleiding : Fiscaliteit bij de EFFEC (Brussel)

Over Sopexa
Internationaal marketing en communicatie agentschap 100% Food & Drink
Het internationale agentschap in marketing en communicatie en gespecialiseerd
in food, drinks & lifestyle, Sopexa, begeleidt ondernemingen, merken, collectieve
organisatie en publieke instellingen in de ontwikkeling van communicatie-strategieën en
het uitoefenen van invloed op de markten. De ruim 280 multiculture experts zijn actief in
58 landen en op de hoogte van de laatste trends en zijn in regelmatig contact met de
lokale stakeholders. Sopexa biedt haar klanten advies & strategie op maat,
salesactivation & internationale business development, PR & creatie van brand content,
evenementen en strategieontwikkeling op het gebied van voedingskundige aspecten.
Wilt u meer informatie : www.sopexa.com

Dit bericht is geplaatst in Internationaal, Nieuws. Bookmark de permalink.