Utrecht, 22 september 2015. Vanmiddag is tijdens de Nationale Wijndocentendag 2015 de ScriptiePrijs Wijn 2015 uitgereikt. De uitreiking vond plaats bij evenementenlocatie Mereveld in Utrecht.
Winnaar van de ScriptiePrijs Wijn 2015 is Jessica Kooijman met haar scriptie: The influence of wine labels on the Dutch consumer. Jessica heeft haar scriptie geschreven als afsluiting van haar bachelor Communicatie Management aan de Hogeschool Utrecht. De prijs is uitgereikt door de juryvoorzitter van de ScriptiePrijs Wijn, mevrouw Magda van der Rijst.
De jury is van mening dat Jessica op een goede manier gebruik heeft gemaakt van wat uit eerdere onderzoeken naar dit onderwerp is gebleken. Zij heeft de resultaten van het onderzoek categorisch en overzichtelijk in beeld gebracht. De conclusie vormt een checklist van aandachtspunten bij de ontwikkeling van een etiket waarbij Jessica aangeeft welke elementen het meest effectief zijn. Dit kan de makers van wijnetiketten goed helpen.
Jessica wint met de ScriptiePrijs Wijn 2015 een bedrag van 1500 euro.
De ScriptiePrijs Wijn is een initiatief van de Stichting Wijnonderwijs Nederland. Met het instellen van een prijs voor de beste scriptie over het onderwerp wijn wil de SWON belangstelling van hoogopgeleiden wekken voor de wijnsector.
Vanaf deze week is de scriptie van Jessica en van de andere genomineerden te downloaden en te raadplegen via http://wijn.nl/onderwijs/scriptieprijs-wijn/.
Nieuw op de markt: JP. Chenet Spritz – Dé zomerse cocktail in een fles
Franse elegantie speelt in op de spritz-hype in NederlandSpritz is hotter dan ooit. In de horeca is het inmiddels een vaste waarde op de kaart – op een zonnige dag vliegen er honderden over de toonbank. Ook de Retail en ready-to-drink markt haken volop in...